جهان

اسناد شبکه پولشویی در پاکستان؛ نماینده خامنه‌ای «ماهانه ۲۰۰ هزار دلار» دریافت کرده است

وب‌سایت «عرب‌نیوز» گزارش می‌دهد که اسنادی مرتبط با یک شبکه پولشویی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد «مبالغ زیادی» منابع مالی به ایران منتقل شده و ابوالفضل بهاءالدینی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در پاکستان، نیز از این شبکه ماهانه ۲۰۰ هزار دلار پول دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، روند تحقیقات مرتبط با این شبکه پس از بازداشت چند عضو گروه زینبیون (شبه نظامیان شیعه پاکستانی که تحت نظر نیروی قدس سپاه در سوریه می‌جنگیدند) در زمستان سال ۹۱ شروع شد و اسناد مرتبط با این شبکه که توسط بازرسان پاکستانی به دادگاه ارائه شده است، شامل گزارش‌های تحقیقی و همچنین گزارش چت‌های پیام‌رسان واتس‌اپ است.

در این اسناد به راه‌های غیرقانونی انتقال پول از طریق حواله‌ها اشاره شده و همچنین آمده است که این شبکه پولشویی از زائران پاکستانی که برای رفتن به قم و شهر نجف در عراق، به ایران سفر می‌کردند، نیز استفاده کرده است.

۱۵ گروهی که «به نیابت از ایران» در سوریه و عراق می‌جنگند

در این اسناد همچنین از فردی به نام «علی‌ رضا» به عنوان متهم اصلی پرونده نام برده شده که این فرد مبالغی را به نماینده رهبر جمهوری اسلامی در پاکستان داده است.

«علی رضا» اوایل سال‌جاری میلادی به همراه ۱۲ نفر دیگر به اتهام پولشویی و «ارتباط با سازمان اطلاعاتی خارجی» در شهر کراچی بازداشت شد و اعترافات او منجر به بازداشت «سید وصال حیدر نقوی»، دستیار آقای بهاءالدینی شد. این دو نفر کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

خبر بازداشت آقای نقوی بهمن ماه سال گذشته منتشر شده بود و از او به عنوان «مقام ارشد شرکت مالی ساختمان‌سازی پاکستان» نام برده شده است که یک شرکت دولتی است.

برخی رسانه‌های پاکستانی همان زمان خبر دادند که این شبکه «تامین مالی عملیات‌های تروریستی» را نیز بر عهده داشته است و «اطلاعات محرمانه» را به نهادهای امنیتی در خارج از این کشور داده است. در این گزارش‌ها به نام این نهاد امنیتی اشاره نشده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت عرب‌نیوز، آقای بهاءالدینی به احتمال زیاد حدفاصل مرداد تا بهمن سال ۹۹ پاکستان را ترک کرده است.

شبکه پولی متهم به همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران همچنین طبق اسناد ارائه شده به دادگاه، حدود ۳۱ میلیون روپیه به یک شبکه تلویزیونی در پاکستان و یک میلیون روپیه نیز به یک مدرسه دینی در اسلام‌آباد کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا