آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتقال اکبر نعیمی از تبریز به زندان اوین برای تحمل ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری

اکبر نعیمی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهرستان خوی در آذربایجان غربی، چهارشنبه ۳۰ تیر، طی تماس کوتاهی که با خانواده داشته، از انتقالش به زندان اوین در تهران، خبر داده است.

اکبر نعیمی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهرستان خوی در آذربایجان غربی، طی تماس کوتاهی که با خانواده داشته، از انتقالش به زندان اوین در تهران، خبر داده است.

آقای نعیمی در تاریخ ۲۸ تیر در تبریز بازداشت شده بود. طبق گفته آقای نعیمی، وی هم اکنون در قرنطینه زندان اوین نگهداری می‌شود.

آقای نعیمی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام‌های «عضویت در گروه غیرقانونی»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی به نفع گروههای مخالف نظام جمهوری اسلامی» به ترتیب به ۵ سال، ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال شناخته شده آذربایجانی همچنین از بابت مجازات‌های تکمیلی  به«دو سال منع خروج از کشور»، «منع عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی» و «تهیه پژوهش نامه‌ای در نود صفحه با موضوع سیاست استعماری تفرقه افکنی به وسیله ترویج قومیت گرایی و ضرورت عقلی و شرعی وحدت امت اسلامی به صورت دستنویس تالیف، در هر دو صفحه بایست یک رفرنس به کتب دارای مجوز از وزرات ارشاد (اسلام و ملیت و قومیت از دیدگاه امام – قومیت و قوم گرایی در ایران)» محکوم شده بود.

همه این احکام عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است و با توجه به قانون تجمیع جرائم، ۵ سال از این حکم قابل اجرا و قطعی می باشد.

این فعال فرهنگی و محیط زیستی پیش تر روز ۲ بهمن ۱۳۹۸ در تهران بازداشت و نهایتأ بعد از حدود دو ماه بازداشت، به قید وثیقه موقتأ آزاد شده بود.

آقای نعیمی فارغ التحصیل رشته مهندسی حرارت بوده و به هنگام بازداشت به عنوان تکنسین شرکت هواپیمایی هما مشغول به کار بود، که بعد از آزادی موقت از کار اخراج شد.

اکبر نعیمی از اعضای شورای مرکزی موسسه غیردولتی اورین و از مؤسسین «کانون گونه‌باخان» است که پیش‌تر با تنگ نظری های عوامل حکومت ایران در شهرستان خوی لغو امتیاز و پلمپ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا