ایران

زندانیان سیاسی عرب اهوازی و چندین زندانی دیگر در زندان مرکزی یزد مورد ضرب و جرح قرار گرفتند

یک سازمان حقوق بشری از ضرب و جرح محمد حیدری و جعفر بیت عبدالله، زندانیان سیاسی عرب اهوازی و چندین زندانی دیگر در زندان مرکزی یزد خبر داد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری کارون، این ضرب و جرح روز دوشنبه ٢٩ خرداد در زندان مركزى یزد اتفاق افتاده و طى آن تعدادی از زندانیان مصدوم شده‌اند به طورى كه امكانات بهدارى زندان براى مداواى آنها ناکافی بوده و تعدادى از زندانیان به بیمارستان شهر یزد منتقل شده‌اند.

این سازمان اضافه کرد که در میان مجروحان، محمد حیدرى فرزند زامل، ۳۵ ساله و اهل اهواز بوده كه به عنوان زندانی سیاسی شناخته می‌شود. او براى بسترى به بیمارستان «شهید فرخی» یزد منتقل شده اما تا كنون هیچ گونه اطلاعى از سلامتش در دسترس نیست.

حیدرى، زندانی سیاسی عرب که به اتهام محاربه به ۱۵سال زندان محکوم شده، از ناحیه سینه با چاقو مورد ضرب قرار گرفته است.

یكی از زندانیان شاهد درگیرى به سازمان حقوق بشری کارون گفته است بیش از ۲۰ زندانی افغانستانی زخمی و چندین تن از زندانیان یزد هم مجروح شده‌اند.

به گفته او، اکثریت زندانیان افغان، سنی مذهب هستند و همیشه در زندان مرکزی یزد مورد تبعیض و تحقیر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر محمد حیدری، یکی دیگر از زندانیان سیاسی عرب به نام جعفر بیت عبدالله، فرزند رحیم، ۳۳ ساله و اهل شهرستان سوس (شوش) که «به اتهام محاربه محکوم به ۱۶ سال زندان» شده است نیز از ناحیه دست آسیب دیده كه از وضعیت او هم اطلاعی در دست نیست.

در این گزارش از على‌محمد دهقان به عنوان مسوول حفاظت زندان نام برده شده که «معروف به نفرت‌فراکنی بین زندانیان» است.

کارون نوشت خبرها حاکی از آن است که اكثر زندانیان افغان و چند زندانی سیاسی به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

زندان یزد در حدود سه هزار زندانی دارد که بخش اتباع خارجه در بندهای ۸ و ۱۶ بیش از هزار نفر را در بدترین شرایط در خود جای داده و زندانیان سیاسی در بند ۹ این زندان محبوس هستند.

بر اساس این گزارش، ۱۱ زندانی سیاسی در زندان یزد در شرایط نامناسب و سختی به سر می‌برند و مجبورند رفتار تبعیض‌آمیز و توهین‌های مکرر برخی از مسوولان و درگیری‌های هدفمند درون زندان را تحمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا