ایرانجهانسیاست

مرکل و بایدن در کاخ سفید در مورد ایران و سایر موضوعات دیدار می‌کنند

صدراعظم آلمان قرار است امروز پنجشنبه ۲۴ تیر با رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر مقامات ارشد این کشور در کاخ سفید دیدار کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار است امروز پنجشنبه ۲۴ تیر در آخرین سفر به عنوان صدراعظم، با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر مقامات ارشد این کشور در کاخ سفید دیدار کند.

هدف رهبران این است که ثبات را در روابط ایالات متحده و آلمان نشان دهند و قرار است در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله موارد مربوط به افغانستان، چین، ایران و خط لوله نورد استریم۲، گفتگو کنند.

بایدن و مرکل مدتهاست که از روابط مستحکم ایالات متحده و اروپا و یک سیستم اتحاد بین المللی حمایت می کنند، اما در زمان دولت دونالد ترامپ، مرکل به ترسیم مسیر سیاست خارجی اروپا که وابستگی کمتری به ایالات متحده داشت، کمک کرد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از اسوشیتدپرس، از سوی دیگر، در حالی که بایدن متحدان ایالات متحده را ترغیب کرده است تا به طور مشترک با چین مقابله کنند، مرکل خواستار همکاری با چین در مواردی مانند همه گیری و تغییرات آب و هوا شده است.

دوره شانزده ساله وی پس از انتخابات سپتامبر به پایان می رسد، اگرچه حزب اتحادیه مسیحی دموکرات آلمان در نظر سنجی ها پیشتاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا