ایران

«مسعود شمس‌نژاد» عضو گروه تروریستی پژاک تبریز را هم خاک کردها معرفی کرد

مسعود شمس نژاد، عضو گروه تروریستی پژاک که پس از قول همکاری با حکومت ایران در شهر اورمیه مشغول وکالت می‌باشد، در کمال گستاخی، تبریز را هم قلمرو تاریخی کردها معرفی کرد.

مسعود شمس نژاد، در واکنش به «رسول برگی» عضو شورای شهر تبریز که گفته بود کردها در اورمیه میهمان آذربایجان هستند، با انتشار یک استوری گستاخانه نوشت: «همین الان از اتوبان شهید کسایی تاوریژ رد شدم، یکی به برگی ل… الله بگه اجالتا به تاریخ روادیان و کردها در تبریز یا همون تاوریژ بیاندازد.»

رسول برگی عضو شورای شهر تبریز در روزهای گذشته در واکنش به تحرکات هواداران گروههای تروریستی کُردی در اورمیه پس از انتخابات فرمایشی حکومت ایران، گفت: «کردها در آذربایجان‌غربی مهمان ما هستند، نام آنجا مشخص کننده همه چیز هست نام آنجا “آذربایجان” غربی است.» او افزود:«از مردم اورمیه تشکر می‌کنم که اجازه دادند مهمانانشان [کردها] نیز در این شهر بتوانند نماینده داشته باشند.» برگی تاکید کرد: «اورمیه اتاق مهمان آذربایجان و چشم و چراغ آذربایجان است.»

شمس نژاد که یکی از رابطین بین گروه‌های تروریستی کردی و سپاه پاسداران است، با جسارتی که از سپاه می گیرد علناً یک مسئول جمهوری اسلامی را تهدید می کند و آزادانه اهداف توسعه طلبانه کُردی را در غرب آذربایجان تبلیغ می کند. دفتر وکالت وی در شهر اورمیه در چهارراه برق، واقع شده است.

این عضو گروههای تروریستی کردی در انتخابات گذشته شورای شهر اورمیه نیز با انتشار پستهایی در اینستاگرام خود، آرزو کرد که سیمیتکو که هزاران تورک آذربایجانی را قتل عام کرده، دوباره به اورمیه باز گردد.

چندی پیش نیز با حمایت مسعود شمس‌نژاد، یک خواننده افراطی کرد خراسانی به نام «محسن میرزازاده» کلیپی کُردی در کنار «کاظیم‌خان‌داشی» اورمو ساخته بود که این کلیپ در سریال نون خ تلویزیون ایران پخش شد و خشم ملت آذربایجان را برانگیخت. کاظیم‌خان‌داشی نماد مقاومت آزربایجان در برابر توسعه طلبی کُردی است.

لازم به یادآوری است که روادیان عرب بودند و با کرمانجی‌ها نیز هیچ نسبتی نداشتند. یک نمونه از منابع تاریخی در زیر آورده شده است: «یزید بن حاتم، والی آذربایجان در دوران خلافت منصور عباسی گروهی از یمنی‌های مستقر در بصره را به آذربایجان منتقل ساخت و تبریز و نواحی آن تا قلعه بَذّ (بز قالاسی) را به رواد بن مثنی ازدی واگذاشت. او در تبریز اقامت گزید و سپس پسرش وجنا به کمک برادرانش در آبادی شهر کوشیدند و حصاری به دور آن کشیدند.» (تاریخ یعقوبی، ج2، ص 371 و فتوح البلدان ج1، ص 322) البته امثال این متوهمان نادر شاه افشار را نیز تصاحب و تحریف می کنند تا چه رسد به حاکمیت روادیان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا