خاورمیانه

حمله موشکی به پایگاه آمریکایی K-۱ در شمال کرکوک عراق

بر اساس اعلام منابع خبری، عصر امروز پنجشنبه، پایگاه «کی وان» در شهر کرکوک عراق محل استقرار نیروهای آمریکایی مورد هدف دست‌کم یک فروند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات امنیتی آمریکا و عراق گزارش داد شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ بهمن پایگاه «کی وان» در شهر کرکوک عراق محل استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا مورد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

 

سایت خبری تلوزیون سومریه نیوز نیز گزارش داد که پس از حمله عصر امروز به پایگاه آمریکایی K-۱ در شمال کرکوک، نیروهای امنیتی عراق یک موشک‌انداز که چندین راکت بر روی آن آماده پرتاب بودند در نزدیکی این پایگاه آمریکایی پیدا کرده‌اند.

پیش از این در  27 دسامبر سال گذشته  به دنبال حمله موشکی گروه «کتائب حزب‌الله» (یکی از گروههای عراقی وابسته به رژیم ایران) به پایگاه «k1» یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شده بود.

چند روز پس از حمله کتائب به این پایگاه آمریکایی، طی حملاتی از سوی ایالات متحده 25 تن از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی کشته شد.

پس از کشته شدن نیروهای گروه «کتائب حزب‌الله» نیروهای این گروه ابتدا اقدام به تجمع در مقابل سفارت آمریکا در بغداد  و سپس با حمله به این سفارت اقدام به وارد کردن خسارتهایی به محوطه سفارتخانه آمریکا در بغداد نمودند.

در ادامه ایالات متحده آمریکا نیز در یک حمله دقیق توسط پهپاد در نزدیکی فرودگاه بغداد  قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابو مهدی مهندس یکی از پایه گذاران گروه کتائب را در اطراف فرودگاه بغداد به هلاکت رساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا