آذربایجانایرانجهانسیاست

آذربایجان بازرسی کامیون‌های ایرانی که از طریق گوروس-قافان به قره‌باغ می‌آیند، آغاز کرد

وزارت کشور جمهوری آذربایجان بررسی اسناد رانندگان و محموله کامیون های دارای پلاک ایران در جاده بین المللی گوروس-قافان را آغاز کرده اند.

رسانه های ارمنی گزارش دادند، وزارت کشور آذربایجان بررسی اسناد رانندگان و محموله کامیون های دارای پلاک ایران در جاده بین المللی گوروس-قافان را که از خاک آزاد شده آذربایجان در جنگ دوم قره باغ عبور می کند، آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است که پس از پایان جنگ، محموله‌های “مشکوک” از ایران به منطقه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ تحویل داده می شود. به گزارش کالیبرآذ، طی سه ماه گذشته، بیش از ۸۰ کامیون پر از سوخت و دیگر محموله های عمدتا نامعلوم از راهرو لاچین عبور کردند. نه ایران و نه ارمنستان از آذربایجان، از جمله از فرماندهی نیروهای آذربایجان در قره باغ آزاد شده، اجازه گرفته اند.

همچنین بخوانید: تصویری؛ تلاش دوباره ایران برای حمل محموله‌های مشکوک به قره‌باغ 

همچنین، طبق برخی گزارش‌ها، آذربایجان اکنون نه تنها کامیون های ایرانی را که از این جاده عبور می کنند متوقف و بازرسی می کند، بلکه مالیات جاده ای را نیز از آنها اخذ می کند. الیزابت پوگوسیان، همسر وگی هاکوبیان نماینده پارلمان از بلوک ارمنستان، در صفحه فیس بوک خود این موضوع را نوشت.

بخش ارمنی شبکه های اجتماعی نیز تصویری از فیش مالیاتی را که یکی از رانندگان کامیون های ایرانی به طرف آذربایجان پرداخت کرده است به اشتراک می گذارد.

با توجه به تصویر این رسید، مالیات توسط اداره گمرک منطقه جنوب دریافت می شود و میزان مالیات ۲۲۱ منات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا