آذربایجانایرانخاورمیانه

از جهنم طالبانی تا جهنم دره خوی

به گزارش آذنیوز تی‌وی، در چند روز اخیر اخباری مبنی بر سرگردانی تعدادی از آوارگان افغانستانی در روستاهای مرزی خوی منتشر شده است.

اغلب این مهاجران که از سوی افرادی موسوم به قاچاق‌بر با وعده‌ی انتقال غیر قانونی به ترکیه در قبال پول اغفال شده‌اند پس از رسیدن به روستاهای مرزی شهرستان خوی رها می‌شوند.

همچنین علاوه بر اخذ پول انتقال به ترکیه تمامی دارایی آنها نیز از سوی افراد موسوم به قاچاق‌بر به یغما برده شده سپس در روستاهای مرزی خوی رها می‌شوند.

گفتنی است تمامی آوارگان افغانستانی که در مرز بدون آب و غذا در روستاهای مرزی شهرستان خوی که تمامی دارایی‌هاییشان نیز از سوی قاچاق‌بران به یغما رفته است، سرگردان شده‌اند.

این امر علاوه بر تولید وحشت در بین اهالی روستاهای خوی، می‌تواند آسیب‌هایی هم برای روستاییان در برداشته باشد.

چنانچه آوارگان افغانستانی برای سیر کردن شکم خوی نهایت مجبور به دزدی از اهالی خواهند شد.

پس از خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر افغانستان بسیاری از شهروندان افغانستان از مسیر ایران قصد ورود به ترکیه و اروپا را داشته‌اند که به دلیل احداث دیوار مرزی در مرز ایران و ترکیه از سوی جمهوری ترکیه عملا به بن بست رسیده‌اند.

در این میان قاچاق‌بران نیز با وعده انتقال آوارگان افغانستانی به ترکیه پس از اخاذی آنها را در روستاهای شهرستان خوی رها می‌کنند که موجب سرگردانی آنها در روستاهای خوی و تولید وحشت در بین روستاییان شده است.

ضمنا مردم محلی پس از مشاهده آوارگان افغانستانی با پلیس تماس گرفته‌اند ولی هیچ گونه اقدام مثمر ثمری از سوی پلیس و سایر سازمان‌های ذیربط هنوز مشاهده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا