آذربایجانایرانسیاست

تصویری؛ تلاش دوباره ایران برای حمل محموله‌های مشکوک به قره‌باغ 

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های آذربایجان، ایران بار دیگر در حال حمل محموله‌های مشکوک به منطقه تحت نظارت موقت صلحبانان روسیه در قره‌باغ است.

با وجود اینکه یک ماه از اعتراض جمهوری آذربایجان به ورود کامیون‌های ایران با محموله‌های مشکوک به منطقه تحت نظارت صلحبانان روسیه در قره‌باغ آذربایجان نمی‌گذرد، عکس ها و فیلم های تازه منتشر شده نشان می‌دهد کامیون های ایرانی همچنان به صورت غیرقانونی وارد منطقه قره باغ آذربایجان می شوند.

بر اساس گزارش کالیبرآذ، از ۱۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر (دیروز)، ۵۸ کامیون پر از سوخت و فراورده‌های آن برای اهداف مختلف وارد خانکندی شدند. طبق این گزارش، ازتعداد کامیون‌های ایرانی وارد شده به قره باغ، ۵۵ کامیون تا کنون بازگشته‌اند.

طبق گزارشات منتشر شده، ایرانیان و ارامنه برای ورود به قره‌باغ ترفندهای مختلفی را به کار می برند.

به عنوان مثال، گفته می‌شود، وقتی به منطقه مسئولیت موقت نیروهای حافظ صلح روسیه نزدیک می شوند، شماره ثبت ارمنی به این کامیون‌ها داده می شود تا تعداد دقیق کامیون های ایرانی که به سمت خانکندی می‌روند، پنهان شود.

با این حال، تکرار اعداد بر روی پلاک ها و تردد مکرر کامیون ها از توجه دور نمانده است.

لازم به ذکر است که در ماه اوت، ایرانیان زیادی برای کار در منطقه مسئولیت موقت صلحبانان روسی در قره باغ اعزام شدند.

در ماه اوت سال جاری میلادی، طرف آذربایجانی پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر ورود غیرقانونی کامیون های ایرانی بدون اجازه باکو به منطقه مسئولیت موقت صلحبانان روسی در قره‌باغ، در ۱۱ اوت، عباس موسوی، سفیر ایران در آذربایجان به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

همچنین بخوانید: آذربایجان سفیر ایران را به وزارت خارجه احضار کرد

در پی این احضار، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان یادداشت اعتراضی به سفیر ایران داد و نگرانی جدی خود را نسبت به اقدامات غیرقانونی ایران در رابطه با آذربایجان ابراز داشت.

گفتنی است، از ۱۱ ژوئیه تا ۸ اوت، ۳۵ خودروی ایرانی (۴ کامیون، ۳۱ تانکر سوخت) ۷۰ بار از کریدور لاچین وارد و از آن خارج شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا