جهانخاورمیانهسیاست

آلمان نمایش پرچم حماس و پ‌ک‌ک را تحت قوانین جدید “ترور” ممنوع کرد

آلمان قانونی را تصویب کرد که نمادهای گروههایی که اتحادیه اروپا بعنوان سازمانهای تروریستی تعیین کرده است، از جمله حماس و پ‌ک‌ک را غیرقانونی اعلام کرد.

مجلس نمایندگان بوندستاگ آلمان قانونی را تصویب کرد که نمادهای گروههایی که اتحادیه اروپا بعنوان سازمانهای تروریستی تعیین کرده است، از جمله حماس و پ‌ک‌ک را غیرقانونی اعلام کرد.

قانون جدید که در روز جمعه ۴ تیر تصویب شد، نمایش نمادهای سازمان تروریستی پ.ک.ک را که از سوی ترکیه و کشورهای غربی یک گروه “تروریستی” شناخته می‌شود، غیرقانونی می داند.

این قانون جدید همچنین پس از چندین تظاهرات طرفدار حماس در آلمان هنگام تشدید درگیری های اسرائیل و حماس در ماه مه، که طی آن مواردی از خشونت و یهود ستیزی وجود داشت، نمایش پرچم حماس را هم ممنوع اعلام کرد.

طرح پیشنهادی این تغییرات که دولت ائتلافی آنگلا مرکل هفته گذشته بر سر آن توافق کرده بود، در نشست روز جمعه چهارم تیر (۲۵ ژوئن) به تصویب رسید و شورای فدرال، متشکل از سران دولت‌های ایالتی نیز آن را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با مصوبه جدید پارلمان فدرال از این پس هر گونه “توهین آسیب‌زا” علیه شهروندان به دلیل ملیت، مذهب، قوم، گرایش‌های جنسی یا معلولیت اقدامی مجرمانه تلقی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا