جهانسلامتی و زندگی

آمریکا برای توزیع واکسن کرونا در ۱۱ آبان به مراکز این کشور دستور آماده‌باش داد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده با ارسال نامه‌ای به ایالت‌ها، از آنها خواست برای توزیع واکسن کوید-۱۹ تا ۱۱ آبان آماده شوند.

رسانه‌های ایالات متحده گزارش می‌دهند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور با ارسال نامه‌ای به فرمانداران ایالت‌ها، از آنها خواست به شرکت مک‌کسون به عنوان توزیع کننده اصلی واکسن کرونا در دسترسی به سایر مراکز توزیع، تا اول نوامبر (۱۱ آبان) کمک‌های لازم را کنند و همه فعالیت‌هایی که می‌تواند توزیع این واکسن را به تاخیر بیاندازد، لغو کنند.

این نامه تصریح کرده که قوانین داخلی برخی از ایالت‌ها ممكن است برای استفاده از این واکسن مجبور باشند از برخی از مجوزها و مقررات خود صرف نظر کنند.

رابرت ردفیلد رییس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در نامه خود تاکید کرده که واکسن و لوازم مربوط به آن باید بدون هیچ هزینه‌ای از سوی دولت فدرال تهیه و توزیع شود.

بر اساس برنامه ملی توزیع واکسن کووید-۱۹، به ترتیب کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، سپس افرادی که آسیب‌پذیری بیشتری متوجه آنهاست، در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

این گزارش‌ها می‌افزاید٬ آمریکا در ماه‌های اخیر میلیاردها دلار در شش واکسن احتمالی کرونا سرمایه گذاری کرده است، از جمله در شرکت‌های دارویی مودرنا، «آسترازنـِکا» و فایزر که واکسن‌های آنها در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دستور دولت آقای ترامپ برای آماده شدن مراکز توزیع واکسن این نگرانی را در میان کارشناسان بهداشت بوجود آورده که ممکن است در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این واکسن قبل از حصول اطمینان از بی‌خطر بودن آن و بدون طی کردن مراحل پایانی، به دلایل سیاسی زودتر آماده شود.

کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در واکنش به این نگرانی‌ها در توییتی نوشت که اطمینان حاصل خواهد کرد تمامی تصمیم‌ها مطابق با استانداردهای این سازمان گرفته شود و تاکید کرد سلامت بیماران و عموم مردم اولویت اصلی است.

در حال حاضر بیش از ۱۳۰ واکسن احتمالی در حال طی کردن مراحل اولیه هستند و ۱۰ مورد از آنها در مراحل کارآزمایی بالینی انسانی قرار دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا