ایرانجهانسیاست

جو بایدن ایران و کره‌شمالی را تهدیدی جدی برای آمریکا و کل جهان خواند

رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جلسه مشترک كنگره در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت گفت ایران و کره‌شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا و کل جهان است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جلسه مشترک كنگره در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت گفت ایران و کره‌شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا و کل جهان است.

رییس‌جمهور ایالات کتحده گفت: «برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا و امنیت جهان هستند. ما برای مقابله با تهدید این دو کشور از طریق دیپلماسی و بازدارندگی‌ شدید از نزدیک با شرکای خود همکاری خواهیم کرد.»

جو بایدن با اشاره به اینکه رییس‌ جمهور چین و سایر رهبران «مستبد» معتقدند دموکراسی در قرن ۲۱ قدرت رقابت ندارد گفت: «همانطور که به بقیه رهبران جهان گفته‌ام، به رییس‌جمهوری چین نیز تاکید کرده‌ام که آمریکا از تعهد خود نسبت به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین عقب‌ نخواهد نشست و هیچ رییس‌ جمهوری در ایالات متحده در برابر نقض فاحش حقوق بشر ساکت نخواهد ماند.»

بایدن در بخش دیگری از سخنرانی‌اش با اشاره به روابط آمریکا و روسیه گفت: «برای پوتین، کاملا مشخص کرده‌ام که ایالات متحده به دنبال افزایش تنش‌ها نیست، اما اگر مشخص شود اقدامی انجام داده‌اند، برای آنها عواقب خواهد داشت. اکنون که دخالت آنها در انتخابات ما و انجام حمله‌ سایبری علیه نهادهای ما مشخص شده، پاسخ آمریکا نیز متناسب است.»

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا