جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

ولادیمیر پوتین: اولین واکسن کووید-۱۹ را ثبت کردیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که واکسن کووید-۱۹ که در کشورش ساخته شده توسط وزارت بهداشت ثبت شده است.

با این رویداد، روسیه نخستین کشوری است که واکسن ویروس کرونا را ثبت می‌کند.
ولادیمیر پوتین در جلسه‌ای که امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد با مقامات دولتی داشت، گفت: “بر اساس اطلاعاتی که من از وزارت بهداشت دریافت کردم، صبح امروز واکسن تولید شده علیه نوع جدید ویروس کرونا به ثبت رسید و این برای نخستین بار در جهان تحقق یافت.

وی خاطرنشان کرد: «بار دیگر تکرار می‌کنم، واکسن تمام آزمایشات لازم را پشت سر گذاشته است.”

ولادیمیر پوتین ۶۷ ساله با تشکر از دانشمندان و متخصصان مراقبت های بهداشتی که برای “اولین واکسن ضد ویروس کرونا” تلاش کرده‌اند، گفت این واکسن که برای استفاده در روسیه مورد تایید قرار گرفته است، در تهیه آنتی بادی و ایمن سازی بدن بسیار مؤثر است.

پوتین: دختر من “مورد آزمایش قرار گرفت” و واکسینه شد
در کنفرانس مطبوعاتی درباره این موضوع، رهبر روسیه تأکید كرد كه تمام مراحل آزمایش “واكسن مؤثر و ایمنی ساز طولانی مدت” به پایان رسیده است و با بیان اینکه یكی از دختران وی نیز این واكسن را دریافت كرده است، در باره بی‌خطر بودن این واکسن اطمینان داد.

آقای پوتین در ادامه گفت: “من این را خیلی خوب می دانم، زیرا یکی از دخترانم واکسینه شد. بعد از واکسیناسیون، دمای بدن دختر من به ۳۸ درجه افزایش یافت و روز بعد به ۳۷ درجه کاهش یافت. بعد از تزریق دوم، همه منفی ها ناپدید شدند. در یک سخن، می توان گفت که دختر من نیز در آزمایش واکسن شرکت کرده است.”

پوتین با بیان اینکه آرزو دارد پژوهش‌های کووید-۱۹ در خارج از روسیه نیز پیشرفت کند، گفت: “امیدوارم که واکسن های کافی برای استفاده در بازار بین المللی داروسازی تولید شود.”

در توزیع واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت و انستیتوی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی روسیه، متخصصان مراقبت های بهداشتی، معلمان و افراد در معرض خطر اولویت خواهند داشت.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت که این واکسن در مدت زمان کوتاهی تولید انبوه را آغاز می کند و بسیاری از کشورها به دریاف واکسن علاقه مند هستند و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در تولید و توزیع واکسن در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده است.

معاون نخست وزیر روسیه تاتیانا گلیکووا ابراز امیدواری کرد که کارمندان مراقبت های بهداشتی در پایان ماه اوت واکسینه شوند.
رودریگو دوترته، رهبر فیلیپین: آماده‌ام تا به عنوان داوطلب مورد آزمایش واکسن قرار گیرم
در همین حال، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در تمجید از اقدامات روسیه در ساخت واکسن ضد کرونا و کمک به کشورش، اعلام کرد که آماده است به عنوان داوطلب مورد آزمایش این واکسن قرار گیرد.

مقامات روسی در هفته های اخیر اعلام کرده اند که اگر واکسن کووید-۱۹ را تولید کنند، به صورت رایگان به فیلیپین خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا