ایرانجهانسیاست

آمریکا یک شرکت و مالک ایرانی-عراقی‌ آن را به دلیل همکاری با نیروی قدس سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-عراقی را به دلیل همکاری با نیروس قدس سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بر اساس این بیانیه که روز جمعه ۱۲ اردیبهشت صادر شده، «امیر دیانت» که با نام «امیر عبدالعزیز جعفر المثجع» نیز شناخته می‌شود، از مدت‌ها پیش با مقام‌های ارشد نیروی قدس سپاه در ارتباط بوده و به فعالیت‌های این نیرو برای کسب درآمد و قاچاق سلاح به خارج از کشور کمک کرده است.

در این بیانیه همچنین عنوان شده که شرکت خدمات معدنی «طیف» که در عمان ثبت و تحت مالکیت، کنترل، یا مدیریت «امیر دیانت» بود را تحت تحریم قرار داده است.

طبق گزارش‌ها، همزمان با این اقدام، دادستانی شهر واشنگتن نیز علیه دیانت و یکی از همکاران او، به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اقدام به پولشویی، اعلام جرم کرده است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، همچنین در بیانیه روز جمعه تصریح کرده است: «رژیم ایران و حامیانش همچنان تأمین مالی گروه‌های تروریستی بین‌المللی را بر سلامت و رفاه وضعیت مردم ایران ترجیح می‌دهند.»

آقای منوچین در ادامه بر این نکته تاکید کرده است که «ایالات متحده به همکاری با نهادهای مالی، سازمان‌های غیرانتفاعی، و شرکای بین المللی خود برای تسهیل تجارت و کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران ادامه می‌دهد.»

ایالات متحده که از اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد، سیاست «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی را در پیش گرفته و تاکنون شمار زیادی از اشخاص و نهادها را تحریم کرده است.

در میان تحریم شدگان، سپاه پاسداران با قرار گرفتن در زمره سازمان‌های «تروریستی»، آیت‌الله خامنه‌ای و دفتر او و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران می‌باشند.

بنا به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، امیر دیانت در سال‌های اخیر به طور عمده در قاچاق سلاح و حتی انتقال موشک از ایران به یمن دست داشته است.

همچنین عنوان شده که دیانت با برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی، از جمله رستم قاسمی وزیر سابق نفت و بهنام شهریاری از اعضای ارشد نیروی سپاه قدس، همکاری نزدیکی داشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا