جهان

نماینده پارلمان کره جنوبی: کیم جونگ اونگ پس از عمل جراحی فوت کرده است

نماینده منتخب پارلمان کره جنوبی مدعی شده است که اوایل هفته آینده احتمالا اخباری درباره وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی منتشر خواهد شد.

«جی سئونگ هو» نماینده منتخب پارلمان کره جنوبی که در انتخابات ۱۵ آوریل توانست به مجلس راه یابد امروز جمعه مدعی شد ۹۹ درصد مطمئن است که «کیم جونگ اونگ» رهبر کره شمالی پس از عمل جراحی اخیر فوت کرده است.

سئونگ هو كه در سال ۲۰۰۶ از كره شمالی گریخته و به کره جنوبی پناهنده شده عنوان داشت، پیونگ یانگ احتمالا اخبار مربوطه به مرگ احتمالی «کیم جونگ اونگ» را اوایل هفته آینده منتشر خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، او در گفتگو با خبرگزاری «یونهاپ» مدعی شد: اطلاع پیدا کردم که رهبر کره شمالی هفته گذشته فوت کرده است. به نظر می آید کره شمالی با موضوع پیچیده جانشینی کیم دست به گریبان است.

این نماینده مجلس کره جنوبی، منبعی را که به او وضعیت کیم را اطلاعات داده فاش نکرد اما گفت که «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی احتمالا جانشین وی خواهد شد.

اظهارات این نماینده منتخب پارلمان کره جنوبی در حالی مطرح می شود که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مجددا تاکید کرده بود که نمی تواند هیچ گونه علامت غیرمعمولی را که حاکی از وضعیت جسمانی وخیم رهبر کره شمالی باشد، تایید کند.

«چونگ ــ این مون» مشاور سیاست خارجی «مون جائه ــ این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: کیم جونگ اون زنده و سرحال است.

پیش‌تر منابع مختلفی خبر دادند که کیم جونگ اون ۳۶ ساله تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته  و نوشتند که او بعد از عمل در اغما به سر می​برد. برخی منابع حتی خبر از مرگ رهبر کره شمالی و تکاپوها بین دولتمردان این کشور در رابطه با جانشین احتمالی او دادند.

شایعات زمانی شروع شد که روز دوشنبه اول اردیبهشت وب سایت “Daily NK” که توسط گروهی از پناهندگان کره‌شمالی از سئول اداره می‌شود، گزارش داد که کیم جونگ اون در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ اردیبهشت) در بیمارستان بستری شده و مدت کوتاهی پس از آن تحت عمل جراحی قلبی و عروقی قرار گرفته است.

«سی‌ان‌ان» نیز با استناد به یک مقام دولتی آمریكا خبر داد که وضعیت سلامتی کره شمالی وخیم است.

روز جمعه ششم اردیبهشت یک هیات پزشکی برای بررسی وضعیت سلامتی کیم جونگ اون به کره شمالی اعزام شد.

از سوی دیگر تارنمای ژاپنی«شوکان گندای» روز شنبه ۶ اریبهشت از ناموفق بودن عمل جراحی رهبر کره شمالی خبر داد. شوکان گندای گزارش داد که رهبر کره شمالی زنده است اما مغز او فعالیتی نشان نمی‌​دهد. به نوشته این تارنما کیم جونگ اون در  حالت «زندگی گیاهی» به سر می‌​برد. این حالت در بیماران به علت ضایعه مغزی که به اغما رفته​‌اند پیش می‌​​​آید.

«نیویورک پست» اما با استناد به سخنان معاون مدیر تلویزیون ماهواره‌​ای HKSTV هنگ‌کنگ گزارش داده است که کیم جونگ اون فوت کرده است. معاون مدیر تلویزیون ماهواره​‌ای هنگ‌کنگ گفته است «منابع بسیار موثقی» به او خبر دادند که کیم جونگ اون فوت کرده است.

گمانه​‌زنی بر سر فوت کیم جونگ اون به ویژه بعد از سفر یک هیات پزشکی چین برای بررسی و مشاوره وضعیت رهبر کره شمالی بیشتر شد.

خبر درگذشت رهبر کره شمالی بین کاربران «وایبو»، شبکه اجتماعی چینی که مشابه فیس‌بوک است، به صورت گسترده به اشتراک گذاشته‌شد.

کریستیان تاکس مدیر موسسه فریدریش نائومان در سئول به رسانه‌​های آلمان گفته است که گمانه‌زنی‌های جنجالی بسیاری منتشر شده اما نبود کیم جونگ اون در سالگرد ۱۱۵ سالگی تولد پدربزرگش دلایل جدی باید داشته باشد.

اون به طور غیرمنتظره‌ای هفته گذشته (۱۵ آوریل، ۲۷ اردیبهشت) در جشن تولد پدربزرگش کیم ایل سونگ که بنیانگذار کره شمالی است شرکت نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا