ایرانسلامتی و زندگی

احتمال شتاب همه‌گیری کرونا در فروردین در ایران وجود دارد

تیم علمی پویش داوطلبانه قرنطینه اختیاری طی مقاله‌ای اعلام کرد که با توجه به سفرهای نوروزی احتمال شتاب همه‌گیری کرونا در هفته دوم تا آخر فروردین در ایران وجود دارد.

«تیم علمی پویش داوطلبانه قرنطینه اختیاری» طی مقاله‌ای اعلام کرد که با توجه به سفرهای نوروزی و اینکه همه‌گیری کرونا هنوز به اوج خود نرسیده است، احتمال شتاب همه‌گیری کرونا در هفته دوم تا آخر فروردین در ایران را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا» در بخشی از این مقاله آمده است: از آن‌جایی که هم‌اکنون نشانه‌ای از اینکه همه‌گیری کرونا به اوج خود رسیده باشد، دیده نمی‌شود و هر روز فشار بر سیستم درمانی بیشتر و تعداد بیماران فعال بیشتر می‌شود؛ لذا پیش‌بینی می‌شود میزان مرگ‌ومیر نسبت به روزهای قبل افزایش یابد، بنابراین عدم خروج از منزل مگر به ضرورت در فروردین ماه به خصوص، بسیار حیاتی‌تر از اسفند ماه است و با توجه به سفرهای نوروزی احتمال بسیار می‌رود روند همه‌گیری در هفته دوم تا آخر فروردین شتاب بسیار فاجعه‌باری گیرد.

همچنین مولفین مقاله در پایان خاطر نشان کرده اند:

«1. در حال حاضر نشانه‌ای از اینکه همه‌گیری به اوج خود رسیده باشد، دیده نمی‌شود، چون روند کاهشی بیماری و مرگ مشاهده نمی‌شود.

2. هنوز همه‌گیری در حال افزایش است، گرچه به نظر می‌رسد سرعت آن کمی در هفته اخیر کاهش یافته است. یکی از محتمل‌ترین دلایل کاهش ارتباطات اجتماعی فیزیکی مردم در پی آموزش‌ها و پویش‌های متعددی است که افراد را تشویق به ماندن در منزل کردند.

3. با توجه به تشدید فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی و تحلیل توان سیستم و نیروهای انسانی آن، پیش‌بینی می‌شود میزان مرگ‌ومیر نسبت به روزهای قبل افزایش یابد.

4. با توجه به سفرهای نوروزی احتمال بسیار می‌رود روند همه‌گیری در هفته دوم تا آخر فروردین شتاب بسیار فاجعه‌باری گیرد.

5. با توجه به افزایش تعداد بیماران فعالی که می‌توانند دیگران را آلوده به بیماری کنند، عدم خروج از منزل مگر به ضرورت در فروردین ماه به خصوص بسیار حیاتی‌تر از اسفند ماه است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا