آذربایجانایران

احضار محمد رضا فقیهی حقوقدان و وکیل آزربایجانی به دادگاه انقلاب تهران

محمد رضا فقیهی حقوقدان و وکیل آزربایجانی طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه(ثنا) دریافت کرده ، مقرر شده است ۱۸ مهرماه جهت اخذ آخرین دفاع از اتهام انتسابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر گردد.

سینا یوسفی وکیل و نائب رئیس سازمان حقوق بشر آذربایجان پلتفرم ایکس نوشته است:
«وكيل #محمدرضا_فقیهی به اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران احضار شد ایشان سال گذشته و در ۲۰ مهرماه به دنبال تجمع در جلوی ساختمان کانون وکلای مرکز بازداشت شد و متعاقبا علیرغم شمول عفو حاضر به امضای تعهدنامه و اعلام ندامت نگردید. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برای ۱۸ مهر ایشان را احضار کرده است.»

محمد رضا فقیهی چهارشنبه ۲۰ مهرماه سال ۱۴۰۱، در جریان تجمع وکلای دادگستری در اعتراض به «نقض حقوق معترضان و اصل ۲۷ قانون اساسی» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز واقع در میدان آرژانتین تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ آبان با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

پیشتر محمد رضا فقیهی به همراه گروهی از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت و توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب مجموعا به تحمل بیش از ۱۰ سال حبس و محرومیت‌های شغلی و اجتماعی محکوم شده بودند که در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا