اجتماعیایرانسیاست

احواز؛ ماموران امنیتی يك نوجوان عرب را کشتند و یک نوجوان ديگر را زخمی کردند

بنا به گزارش فعالين حقوق بشر از احواز، ماموران امنیتی ایران شب ۵ مرداد، يك نوجوان عرب را با تیر مستقیم کشتند و یک نوجوان ديگر را زخمی کردند.

بنا به گزارش فعالين حقوق بشر از احواز، شب ۵ مرداد، على سوارى، ۱۸ ساله فرزند عباس از اهالى شهر خفاجيه (سوسنگرد)، مهدى سوارى، فرزند حبيب از روستاى مالكيه تابع شهر خفاجيه همراه دوستشان مصطفى سوارى (صاحب ماشين) هنگام رد شدن از كوى پرديس شهر احواز در ايست بازرسى مورد اصابت تير مستقيم نيروهاى لباس شخصى قرار می‌گیرند.

در اثر این تیراندازی، على سوارى به قتل مى رسد و مهدى مجروح و وضعيت او وخيم وهم اكنون در سی‌سی‌یو به‌سر مى برد. راننده ماشين نيز بازداشت مى شود.

بنا به اين گزارش فعالین حقوق بشر احواز، این سه جوان با توجه به بازداشت هاى گسترده در شهر خفاجيه (سوسنگرد) به شهر احواز نزد بستگانشان آمده بودند تا از بازداشت هاى فله اى در امان باشند.

یک منبع مطلع مى گويد: اين روزها همه جا ايست بازرسى مستقر شده و جو امنيتى بر شهر احواز حاكم است بخصوص مناطق حاشيه شهر. موقعى که ماشين اين سه جوان در خيابان ۲۲ بهمن كوى پرديس توسط ايست بازرسى متوقف مى شود، راننده (مصطفى) بازداشت و دو نفر ديگر (على و مهدى) از ترس بازداشت شدن با توجه به وضعيت شهرشان (خفاجيه يا سوسنگرد) سعی می‌کنند از صحنه دور شوند که به طرف آنها تيراندازى مى شود و على سوارى در جا كشته مى شود و مهدى مجروح مى شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا