ایرانجهان

وزارت خارجه آمریکا: مردم اوکراین در نتیجه اقدامات ایران کشته می‌شوند

ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که همگام با هم‌پیمانان خود عاملان ارسال پهپادهای ایران به روسیه را پاسخگو می‌کند

ایالات متحده آمریکا با اعلام این‌که مردم اوکراین در نتیجه اقدامات ایران کشته می‌شوند، تاکید کرد که همگام با هم‌پیمانان خود و با به‌کارگیری همه ابرازها عاملان ارسال پهپادهای ایران به روسیه را پاسخگو می‌کند.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شنبه 6 اسفند با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن روسیه به استفاده از پهپادهای ایرانی در کشتن مردم اوکراین و ضربه زدن به زیرساخت‌های انرژی در این کشور، تاکید کرد که همه ابزارها را «برای متوقف ساختن انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه» به‌کار خواهد گرفت.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که «امروز اوکراینی‌ها در نتیجه اقدامات ایران جان خود را از دست می‌دهند».

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا نیز در بسته تحریمی جدیدی 7 شرکت ایرانی را به‌دلیل نقش داشتن در پشتیبانی نظامی ایران از تهاجم روسیه به اوکراین، هدف تحریم قرار داد.

اتحادیه اروپا شامگاه جمعه پنجم اسفند همزمان با اولین سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، دهمین بسته تحریمی علیه مسکو را اعمال و در چارچوب آن برخی شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه ساخت و ارسال پهپاد به روسیه که ارتش روسیه از آنها برای ضربه زدن زیرساخت‌های شهری و انرژی اوکراین استفاده می‌کند را نیز تحریم کرد.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا