جهانسیاست

اردوغان در اجلاس سران کشورهای تورک: می دانم که قلب 300 میلیون تورک در جهان همراه ما می تپد و از آنها قدردانی می کنم.

رجب طیب اردوغان در اجلاس سران کشورهای تورک، با تاکید بر پاکسازی منطقه از تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ، افزود: می دانم که قلب 300 میلیون تورک در جهان همراه ما می تپد و از آنها قدردانی می کنم.

هفتمین اجلاس سران کشورهای «شورای تورک» با حضور  الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان، سورونبای جنبکوف رئیس جمهور قرقیزستان و شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

سران کشورهای مذکور در این نشست که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و پورلی آقامورادوف معاون نخست وزیر ترکنمستان به عنوان کشورهای ناظر شرکت کرده اند، پس از عکس یادگاری وارد سالن برگزاری این رویداد شدند.

با اتمام سخنرانی های سران کشورهای حاضر بیانیه نهایی این اجلاس صادر می شود.

رئیس جمهور ترکیه: عملیات چشمه صلح دو هدف اصلی دارد؛ پاکسازی منطقه از تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ و بازگشت 3 میلیون و 650 هزار پناهجوی سوری مهمان در ترکیه به کشورشان.

– تا صبح امروز منطقه‌ای به مساحت تقریبا هزار کیلومتر مربع را از تروریست‌های تجزیه طلب پاکسازی کردیم.

-می دانم که قلب 300 میلیون ترک در جهان همراه ما می تپد و از آنها قدردانی می کنم.

-به مبارزه خود تا زمانیکه شمال سوریه با چشمه‌‌های صلح بار دیگر جان گرفته و اهداف‌مان محقق شود، ادامه خواهیم داد.

-تمام تلاش خود را برای حل بحران قره باغ و تامین تمامیت ارضی آذربایجان از راه‌های صلح آمیز انجام خواهیم داد.

– در آینده ای نزدیک منطقه‌ای را از منبج تا مرزمان با عراق به منطقه امن تبدیل خواهیم کرد. در مرحله اول شرایط بازگشت داوطلبانه یک میلیون و در مرحله دوم شرایط بازگشت دو میلیون سوری به کشورشان را فراهم خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا