اقتصادایرانجهانسلامتی و زندگی

ارسال محموله دارویی بشردوستانه از کره جنوبی به ایران

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور یک محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کره جنوبی یک محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار که برای درمان یک بیماری ارثی (“گوشر” Gaucher) به کار گرفته می‌شود، روز جمعه به ایران می‌فرستد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رادیویی کی.بی.اس کره جنوبی، انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه کره جنوبی محموله دیگری از تجهیزات پزشکی و دارو به ارزش ۲ میلیون دلار را ماه دیگر به ایران بفرستد.

تبادلات تجاری کره جنوبی و ایران از زمان سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، متوقف شده بود.

دولت سئول از آن موقع به رایزنی با واشنگتن پرداخته است تا بتواند تجارت با ایران را از سر بگیرد. آمریکا در نهایت صادرات بشردوستانه به ایران را در تاریخ ۶ آوریل سال جاری تحت یک مجوز کلی مجاز اعلام کرد.

خبرگزاری‌های کره‌جنوبی می‌گویند پیش از بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران، کره جنوبی از جمله خریداران اصلی نفت ایران در آسیا و صادرکننده انواع کالا به این کشور بود.

به گفته این منابع خبری از زمان اعمال دوباره تحریم‌ها، مقامات کره جنوبی مذاکراتی را با مقامات آمریکایی در مورد از سرگیری تجارت با ایران انجام داده‌اند.

در این راستا، اوایل ماه گذشته میلادی، کره‌جنوبی و آمریکا در مورد صدور مجوز صادرات اقلام بشردوستانه به ایران توافق کردند.

با شیوع ویروس کرونا، تلاش برای ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی-بهداشتی به ایران افزایش یافت و کشورهای مختلف برای ارسال این اقلام به ایران اعلام آمادگی کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا