ایران

ورود دو محموله داروی اسپانیایی از بازارچه مرزی «ساری سو» به ایران

میرکل گمرک بازرگان گفت دودستگاه کامیون با ۴۵ پالت کالای دارویی، که به وزن هفت هزار و 430 کیلوگرم می‌باشد عصر چهارشنبه وارد کشور شد.

به گزارش ایلنا، صادق نامدار، مدیرکل گمرک بازرگان اظهار داشته است: دودستگاه کامیون با ۴۵ پالت کالای دارویی، به وزن هفت هزار و 430 کیلوگرم عصر چهارشنبه وارد کشور شد.

وی افزود: این دو محموله امپول «نورآدرنالین» وسرم ترزیقی «لینزولید» به ارزش ۴۳۶ هزار و ۸۴۰ یورو، از مبدا اسپانیا و مقصد گمرک شهریار تهران ، عصر روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، در بازارچه «ساری سو» تخلیه و در کامیون‌های ایرانی بارگیری شد و به سمت تهران حرکت کرد.

نامدار اظهار داشت: آمپول «نورآدرنالین» برای درمان افت فشارخون واحیای قلبی و ریوی کاربرد دارد و داروی «لینزولید» نیز برای درمان عفونت های پوستی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که پیش‌تر صادق نامدار، از ورود چهارمین محموله مواد اولیه دارویی از آلمان از طریق مرز «ساری‌سو» در ترکیه خبر داده بود.

تحویل این محموله دارویی از آلمان، بعد از آنکه آمریکا مجوز تراکنش مالی با بانک مرکزی ایران را صادر کرد عملی شده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸ اسفند مجوز تراکنش مالی با بانک مرکزی ایران در رابطه با تجارت اقلام خاص بشردوستانه را صادر کرد.

این وزارتخانه که معمولا تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام و سخت‌ترین تحریم‌ها را تابحال وضع کرده است این بار برای تجارت اقلامی چون دارو و مواد غذایی از طریق کانال مالی سوئیس مجوز صادر کرده است.

کانال بشردوستانه موسوم به «شتا» SHTA  که زیر نظر خزانه‌داری آمریکا فعالیت می​​کند، از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ در سوئیس آغاز به کار کرده تا از طریق آن دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام کشاورزی و خوراکی مستثنی از تحریم‌های ایالات متحده به ایران صادر شوند.

نخستین محموله دارویی شامل داروهای درمان سرطان و داروهای مورد نیاز برای پیوند عضو به ارزش دو میلیون و ۵۵۰ هزار دلار در ۲۷ ژانویه به ایران صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا