آذربایجانویدیو

ارمنستان با راکت ضد تانک گروه فیلمبرداری یورونیوز در تالیش و سوقووشان را هدف قرار داد (ویدیو)

حکمت حاجی‌اف گفت: "ما این حمله ارمنستان را حمله به آزادی بیان و روزنامه نگاری حرفه ای می دانیم. خوشبختانه، راکت شلیک شده به هدف اصابت نکرد و سرنشینان آسیب ندیدند.

حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد: “ما هدف قرار دادن گروه فیلمبرداری یورونیوز و خودروی آنها توسط نیروهای مسلح ارمنستان با موشک ضد تانک کُرنت در روستاهای آزادشده تالیش و سوقووشان در آذربایجان را محکوم می کنیم.”

حکمت حاجی‌اف افزود: “ما این حمله ارمنستان را حمله به آزادی بیان و روزنامه نگاری حرفه ای می دانیم. خوشبختانه، راکت شلیک شده به هدف اصابت نکرد و سرنشینان آسیب ندیدند. فقط در اثر ترکش، خودرو آسیب دید.”

“حمله به این خودرو توسط یک موشک ضد تانک هدایت شونده که آرم رسانه‌ای یورونیوز بر روی آن از دور مشخص است، هدفمند است.”

“گزارش یورونیوز به وضوح نشان می دهد که موشک از فاصله نزدیک از روی خودروی در حال حرکت آنها عبور می کند.
پیش از این نمایندگان رسانه های آذربایجان توسط نیروهای مسلح ارمنستان مورد هدف قرار گرفته بودند که در اثر آن روزنامه نگاران زخمی شدند و به خودروی گروه فیلمبرداری خسارت وارد شد.”

“نمایندگان رسانه های بین المللی که گزارش عملیات نظامی از طرف آذربایجان را منتشر می‌کنند، حتی هنگام بازگشت به کشورهای خود با حملات کلامی، فیزیکی و تهدید محافل لابی ارمنی مواجه می شوند. در بعضی موارد، تحت فشار لابی ارمنی، روزنامه نگارانی که فعالیت های حرفه ای خود را انجام می دهند، شغل خود را از دست می دهند. حملات لابی ارمنی فرانسه به شبکه تلویزیونی تی‌اف۱ فرانسه و گروه فیلمبرداری آن که گزارشی از آذربایجان تهیه کرده بودند، نمونه بارز آن است.”

در حال حاضر ، بیش از ۷۰ نماینده رسانه‌های بین المللی در آذربایجان فعالیت می کنند. حاجی اف افزود: “با توجه به شرایط عملیاتی در خط مقدم، به آنها این فرصت داده می شود تا از خط مقدم گزارش تهیه و فعالیتهای حرفه ای خود را انجام دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا