جهان

ارمنستان که بیشتر تانک‌های خود را در قره باغ از دست داد، در تمرین خود از تانک‌های قدیمی تی-۵۵ استفاده کرد

ارتش ارمنستان اخیراً تانکهای تی-۵۵ قدیمی و از رده خارج را برای آنچه "تمرینات بزرگ" از آن یاد کرده، به محل رزمایش برده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این جزئیات بر اساس تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ارمنستان، توجه‌ها را به خود جلب کرد. در طی تمرینات چندین تانک تی-۷۲ نیز دیده می‌شود.

لازم به ذکر است که ارتش ارمنستان بیشترین تانک‌های خود را در جنگ ۴۴ روزه قره باغ از دست داد. حدود ۲۷۰ تانک ارتش ارمنستان توسط ارتش آذربایجان منهدم و بیش از ۷۰ تانک به عنوان غنیمت نظامی گرفته شد.

در حال حاضر، برخی از آنها در حال تبدیل شدن به نمایشگاه در موزه نظامی هستند که در باکو تاسیس می شود.

طبق منابع مشخص، قبل از جنگ، ارتش ارمنستان ۳۲۰ تانک جنگی در زرادخانه خود داشت. تقریباً به همین تعداد تانک نیز در مناطق اشغالی آذربایجان مستقر بودند. بنابراین، طبق برآوردهای تقریبی، ارمنستان بیش از نیمی از زرادخانه تانک خود را در جنگ از دست داد.

علاوه بر این، بیشتر این تانک های منهدم شده و به غنیمت گرفته شده تانک های تی-۷۲ هستند که اصلی ترین تانک های جنگی روز هستند.

انهدام گسترده تانکهای تی-۷۲ ارتش ارمنستان در طول جنگ، توسط  ارتش آذربایجان آنها را مجبور به استفاده از تانکهای قدیمی تی-۵۵ کرد. ویدیوهایی در این باره در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا