ایرانجهان

قطعنامه شورای حکام بر علیه ایران تصویب شد

شورای حکام در نشست حضوری خود با محوریت ممانعت ایران از بازرسی دو سایت هسته‌ای و رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی، قطعنامه‌ علیه ایران صادر کرد.

لورنس نورمن، خبرنگار وال استریت جورنال در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه علیه ایران تصویب کرد.

خبرنگار وال استریت جورنال در این رابطه دقایقی پیش نوشته است: «قطعنامه تصویب شد. اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل عدم همکاری با تحقیقات آژانس انتقاد کردند.»

آقای نورمن همچنین نوشته که «این نخستین قطعنامه از سال ۲۰۱۲ است که در آن از ایران به علت عدم همکاری با آژانس انتقاد می‌شود.»

در پایان، خبرنگار وال استریت جورنال به نقل از منابعی اعلام کرده است که این قطعنامه که پیش‌نویس آن پیشتر از سوی سه کشور اروپایی ارائه شده بود، با ۲۵ رای مثبت، ۲ رای منفی و ۷ رای ممتنع تصویب شده است.

دیپلمات‌های شورای حکام دیروز پنجشنبه ۲۹ خرداد اعلام کردند که پس از مخالفت چین با قطعنامه‌ای که بریتانیا، آلمان و فرانسه برای پایان دادن ایران به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته‌ای ارایه داده بودند، این شورا امروز جمعه ۳۰ خرداد، برای تصمیم گیری و احتمالا رأی‌گیری جلسه‌ای حضوری برگزار می‌کند.

پیش از آغاز این نشست وزارت خارجه جمهوری اسلامی هشدار داده بود که هرگونه «تصمیم غیرسازنده» در این نشست با «واکنش درخور ایران» مواجه خواهد بود.

با تصویب این قطعنامه فشارها بر ایران افزایش خواهد یافت تا اینکه ایران اجازه بازرسی از دو سایت هسته‌ای خود را بدهد.

گفته شده که ایران در این دو سایت فعالیت‌هایی در جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای انجام داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا