آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعزام عباس لسانی به پزشکی قانونی شهرستان اردبیل

عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل، امروز پنجشنبه ۱۳ آبان، همراه با تدابیر شدید امنیتی به پزشکی قانونی این شهر اعزام شد.

عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل، امروز پنجشنبه ۱۳ آبان، همراه با تدابیر شدید امنیتی به پزشکی قانونی این شهر اعزام شد.

اعزام عباس لسانی در پی ارائه جواب آزمایش “ام آر آی” (MRI) و مدارک پزشکی مبنی بر لزوم جراحی فوری دیسک کمر وی، به زندان بوده است.

در جواب آزمایش ارائه شده به زندان اردبیل، پزشکی قانونی به معاینه عباس لسانی توسط پزشک متخصص تاکید کرده است. 

پیش‌تر نیز‌ با‌ وخیم‌ شدن‌ وضعیت‌ عباس لسانی‌ بعد‌ از اعزام‌ به بیمارستان‌ فاطمی‌ اردبیل به‌ تشخیص‌ پزشکان‌ بیمارستان‌ برای‌ انجام‌ تست‌ “ام‌ آر آی”‌، خارج‌ از بیمارستان اعزام‌ شده‌ بود.

لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر روبرو بوده و مداخله‌های ارگانهای امنیتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی وی شده است.

کمبود تجهیزات بهداری و عدم‌ امکانات‌ کافی‌ در زندان مرکزی اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماری زندانیان را خالی گذاشته و اغلب رنجهای مضاعف و طولانی مدت به زندانیان آنجا تحمیل کرده است.

عباس لسانی پیش‌تر و در دوره‌های نخست همه‌گیری کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نیروهای امنیتی روزها و هفته‌ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود که نهایتا واکنش شدید کاربران مجازی و فعالین مدنی را همراه داشته و باعث شد هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان به معاینه او بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا