جهانسیاست

چاووش اوغلو: با آمریکا کارگروهی برای گفتگو درباره پ.ک.ک/ی.پ.گ، فتو و اس-۴۰۰ تشکیل خواهیم داد

وزیر خارجه ترکیه ۱۳ آبان، گفت بنا به پیشنهاد آمریکا کارگروهی با این کشور تشکیل خواهد شد تا در مورد مسائل پ.ک.ک/ی.پ.گ، فتو و اس-۴۰۰ گفتگو شود.

وزیر خارجه ترکیه گفت، بنا به پیشنهاد آمریکا کارگروهی با این کشور تشکیل خواهد شد تا در مورد مسائل پ.ک.ک/ی.پ.گ، فتو و اس-۴۰۰ گفتگو شود.

مولود چاووش اوغلو، در جریان ارائه بودجه سال ۲۰۲۲ وزارت خارجه و نهادهای مرتبط در کمیته برنامه ریزی و بودجه مجلس کبیر ترکیه،  با بیان اینکه ترکیه روابط خود را با دولت آمریکا حفظ می کند، گفت: «دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته در فضایی سازنده بود.»

چاووش اوغلو با بیان اینکه همکاری آمریکا با پ‌ک‌ک/پ‌ی‌د/ی‌پ‌گ، حضور «فتو» در آمریکا و مواضع آن در قبال تحریم‌های مربوط به اس-۴۰۰ با روح دو متتفق ناتو ناسازگار است، گفت: «رئیس‌جمهور ما در این دیدار به وضوح بر این موارد تاکید کرد. او درباره این موضوعات صحبت خواهد کرد، ما یک کارگروه تشکیل می دهیم، قبلا هم گفته بودیم که چنین پیشنهادی به آمریکا داده ایم و حالا این پیشنهاد از طرف آمریکا، از طرف بایدن آمده است.»

چاووش اوغلو همچنین تصریح کرد: «نهادها و وزارتخانه های مرتبط با تشکیل کارگروه و موضوعات مورد گفتگو در حال انجام مطالعات هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا