جهانخاورمیانهسیاست

عربستان اولین قرارداد عمده تسلیحاتی را در دوران بایدن با موشک های هوا به هوا به دست آورد

پنتاگون روز پنجشنبه ۱۳ آبان اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا با فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوا به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار، به عربستان سعودی تایید کرد.

پنتاگون روز پنجشنبه ۱۳ آبان اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا با فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوا به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار، به عربستان سعودی تایید کرد.

پنتاگون روز پنجشنبه کنگره را از این فروش مطلع کرد. در صورت تصویب، این قرارداد اولین فروش به عربستان سعودی از زمانی خواهد بود که دولت بایدن سیاست فروش تسلیحات دفاعی به تنها متحد خلیج را اتخاذ می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این فروش را تایید کرد و افزود که فروش موشک هوا به هوا پس از “افزایش حملات برون مرزی علیه عربستان سعودی در سال گذشته” صورت می گیرد.

شرکت «ریتیان تکنولوجیس» این موشک ها را می سازد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این فروش «کاملاً با تعهد دولت برای رهبری دیپلماسی برای پایان دادن به درگیری در یمن مطابقت دارد».

او گفت: موشک‌های هوا به هوا تضمین می‌کنند که «عربستان سعودی ابزاری برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی حوثی‌های مورد حمایت ایران داشته باشد».

پس از روابط دوستانه دولت ترامپ با ریاض، دولت بایدن رویکرد خود را در قبال عربستان سعودی، یکی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن در مقابله با تهدیدات ناشی از ایران، دوباره ارزیابی کرد.

این بسته شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد ای‌آی‌ام-۱۲۰سی، پرتاب کننده ریلی موشک ال‌ای‌یو-۱۲۸، به همراه کانتینرها و تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی و مهندسی پیمانکاری است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا