جهان

انتقال نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا به کشورهای بالتیک

ایالات متحده برخی از نیروهای خود را که در اروپا مستقر هستند به کشورهای بالتیک منتقل می‌کند.

وزارت دفاع ملی آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در پی اقدامات روسیه در اوکراین، برخی از نیروهای آمریکایی مستقر در کشورهای مختلف اروپایی را به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان منتقل خواهد کرد.

در پی اعلام این خبر از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، یک مقام ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت که این نیروها متشکل از نیروهای هوایی و زمینی بوده و در روزهای آینده به سمت شمال شرقی و جنوب شرقی ناتو در منطقه عملیاتی نیروهای اروپایی آمریکا (EUCOM) حرکت خواهند کرد و انتظار می‌رود در این هفته در مواضع خود مستقر شوند.

این مقام مسئول با اشاره به جزئیات این تصمیم گفت که یک گروه عملیاتی متشکل از 800 نیروی پیاده از ایتالیا به منطقه بالتیک منتقل خواهند شد. حداکثر 8 فروند هواپیمای F-35 از آلمان به نقاط عملیاتی مختلف در جناح شرقی ناتو فرستاده خواهد شد.

یک یگان حمله هوایی متشکل از 20 فروند هلیکوپتر AH-64 از آلمان به سمت منطقه بالتیک و یک گروه ضربت حمله هوایی متشکل از 12 بالگرد AH-64 از یونان به سمت لهستان حرکت خواهند کرد.

این پرسنل تقویتی برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو، جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه کشورهای عضو ناتو و آموزش نیروهای کشورهای میزبان جابه‌جا می‌شوند.

گفتنی است ٖٖولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا