جهانسیاست

ان بی سی: دونالد ترامپ خواستار گزینه های بیشتر در خصوص ایران شد

خبرگزاری «ان بی سی» اظهار داشت که گزینه هایی برای اقدام ایالات متحده در خصوص ایران پس از حمله به تاسیسات آرامکو در اختیار دونالد ترامپ قرار گرفته اما وی گزینه های بیشتری را طلب کرده است.

بر اساس گزارش روز سه‌شنبه ان‌بی‌سی، «به رئیس‌جمهور آمریکا گزینه‌هایی در خصوص اقدامات ممکن ارائه‌شده، از حمله سایبری تا حمله به تأسیسات نفتی ایران ولی او خواسته است تا گزینه‌های بیشتری ارائه شود.»

به نوشته ان‌بی‌سی، یک گزینه دیگر می‌تواند حمله عربستان سعودی به ایران با کمک آمریکا باشد، کمک‌هایی نظیر همکاری اطلاعاتی.

از سوی دیگر، امروز (چهارشنبه) فاش شد که به دنبال اظهارات مقامات ایالات متحده به ایران درباره دست داشتن این کشور در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو)،  ایران یک یادداشت رسمی و اعتراضی به سفارت سوییس ارسال کرده است.

در این یادداشت ادعا شده که اگر حمله‌ای [ولو محدود] به ایران صورت بگیرد واکنش جمهوری اسلامی فوری و شدید است و به منشأ تهدید، محدود نخواهد شد و ممکن است دامنه وسیع‌تری از منشأ تهدید را نیز در بر بگیرد.

«علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز روز چهارشنبه مدعی شده است که سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به این کشور و یا منافع آن را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه که می‌تواند «موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.»!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا