ایران

ایران| ۲۳ نماینده مجلس از ظریف به قوه قضائیه شکایت کردند

یک نماینده مجلس ایران از شکایت ۲۳ نماینده مجلس از وزیر خارجه به قوه قضائیه در راستای استیضاح محمدجواد ظریف خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس ایران اظهار داشت: در راستای استیضاح وزیر خارجه به دلیل اظهارات بر خلاف امنیت ملی ایشان، بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس ۲۳ نماینده از ظریف به قوه قضائیه شکایت کردند.

پور ابراهیمی این شکایت را «اولین گام» برای استیضاح وزیر خارجه ایران عنوان کرده و اظهارات وی مبنی بر تمایل تهران به مذاکره با آمریکا باوجود کشتن قاسم سلیمانی را «خلاف امنیت ملی» جمهوری اسلامی دانسته است.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل که روز شنبه منتشر شد، در جواب این سوال که «آیا شما بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟

ظریف پاسخ داده بود: «خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم.»

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان تصریح کرده است: «مردم کرمان هنوز لباس عزا» بر تن دارند و «داغدار سید الشهدای خط مقاومت» {قاسم سلیمانی} هستند، آقای ظریف در این شرایط نباید بر خلاف امنیت ملی خواستار مذاکره با آمریکا شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا