محیط زیست

تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار داشت: تاکنون حدود هشت هزار قطعه پرنده «مهاجر زمستان گذر» به دلایل نامعلومی در «تالاب میانکاله» تلف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران، شمار تلفات پرندگان مهاجر در تالاب «میانکاله» را بیش از هشت هزار قطعه اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی ابراهیمی با بیان اینکه شکار پرنده در مازندران و گلستان ممنوع اعلام شده است درباره تلفات پرندگان در تالاب میانکاله اظهار داشت: حدود هشت هزار قطعه پرنده مهاجر زمستان گذر به دلایل نامعلومی تاکنون تلف شده است.

وی با اظهار اینکه قرار شد عرضه پرندگان در بازار فریدونکنار ممنوع شود از مردم خواست تا از خرید پرندگان خودداری کنند و گفت: امروز نیز لاشه حدود هزار و ۸۰۰ قطعه پرنده جمع آوری و دفن بهداشتی شده اتست.

وی با عنوان اینکه هنوز نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مشخص نشده است، تصریح کرد: بحث وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل تاکنون منتفی است و بررسی دقیق توسط همکاران دامپزشکی در دست بررسی است.

حسینعلی ابراهیمی تصریح کرد: به محض آنکه نتیجه نهایی اعلام شود اگر عملیات دیگری نیاز باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی علت تلفات پرندگان خبر داد.

بر اساس این گزارش، تلفات پرندگان مهاجر از روز پنجشنبه در مازندران شروع شد و همچنان ادامه دارد.

پیش از این شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ۶ بهمن از تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داده و گفته بود: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.

بر اساس اعلام رسانه های ایران، در روز ۷ بهمن و در چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله «بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شد» که براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده که در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌پایان از توابع بهشهر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا