آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

با پایان مرخصی سیامک میرزایی به زندان اوین بازگشت

سیامک میرزایی، فعال سیاسی آذربایجانی شامگاه روز شنبه ۸ خرداد با پایان دوره مرخصی کوتاه مدت جهت سپری کردن ادامه محکومیت خود به زندان اوین بازگشت.

سیامک میرزایی، فعال سیاسی آذربایجانی شامگاه روز شنبه ۸ خرداد با پایان دوره مرخصی کوتاه مدت جهت سپری کردن ادامه محکومیت خود به زندان اوین بازگشت.

سیامک میرزایی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به دلیل فوت خواهر به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

سیامک میرزایی در ۸ دی ۱۳۹۹ جهت تحمل حبس یکساله خود که به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق اعتصاب غذا» که پرونده آن در دوره حبس قبلی‌اش گشوده شده بود در اردبیل بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

این دادگاه همچنین آقای میرزایی را‌ از بابت مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور و عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی به مدت دو سال محکوم کرده بود.

آقای میرزایی پیش‌تر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران به ۳ سال حبس و ۱ سال تبعید به شهرستان قائن واقع در خراسان جنوبی محکوم شده بود.

این فعال سیاسی تورک پس از اتمام ۳ سال حبس خویش در زندان اوین، برای تحمل محکومیت تبعید، به شهرستان قائن منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ  ۲۲ تیرماه سال جاری دوره تبعید خود را نیز به پایان رسانیده و به شهر محل اقامت خویش، مغان‌شهر (پارس‌آباد) باز گشته بود.

این فعال آذربایجانی در سال ۹۶ در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده و پس از ۱۸ روز در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶، با تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

وی همچنین در بهمن ماه سال گذشته نیز به مناسبت روز جهانی زبان مادری به همراه چهار زندانی دیگر دست به اعتصاب غذای ۵ روزه زده بود.

سیامک میرزایی دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است که پیشتر در سال ۱۳۹۰ در خصوص پرونده دیگری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا