جهان

بسته جدید کمک نظامی 2.6 میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

وزیر خارجه آمریکا: «روسیه می‌تواند به‌طور یکجانبه این جنگ را خاتمه دهد، ولی تا این کار را نکرده، آمریکا در کنار اوکراین خواهد ایستاد.»

ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد یک بسته جدید 2.6 میلیارد دلاری کمک‌های نظامی به اوکراین اختصاص دهد، که شامل مهمات و تجهیزات رهگیری دفاع هوایی است که به‌ویژه قرار است به منظور آماده‌سازی کی‌یف برای «حمله بهاری برنامه‌ریزی شده علیه ارتش روسیه» مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» روز سه‌شنبه بسته مذکور را اعلام کرد. این بسته شامل 500 میلیون دلار مهمات و تجهیزات از انبارهای نظامی ایالات متحده، و 2.1 میلیارد دلار پول نقد است که دولت آمریکا در آینده برای خرید مهمات، رادار و سایر تسلیحات برای اوکراین استفاده می‌کند.

آنتونی بلینكن، وزیر امور خارجه آمریکا، در این باره در بیانیه‌ای گفت: «روسیه می‌تواند همین امروز به‌طور یکجانبه این جنگ را خاتمه دهد. ولی تا وقتی که این کار را انجام نداده است، ایالات متحده و متفقین و شرکای ما هر چقدر هم که طول بکشد در کنار اوکراین خواهند ایستاد.»

2.1 میلیارد دلار پول نقد که تحت «ابتکار کمک امنیتی اوکراین»، یک برنامه بودجه به رهبری وزارت دفاع آمریکا، ارائه شده است، برای خرید موشک‌های سیستم‌های دفاع هوایی «ناسامس» به کار خواهد رفت.

به گفته پنتاگون، این پول همچنین برای خرید مهمات ضدهوایی، سیستم‌های موشکی با هدایت لیزری متحرک، تانکرهای سوخت و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته نیویورک تایمز، سیستم‌های دفاع هوایی مخصوصا برای اوکراین حیاتی هستند، چرا که روسیه شهرهای اوکراین را مدام هدف حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهد.

در همین حال، نبرد میان نیروهای اوکراینی و روسی در شهر شرقی باخموت کماکان در حال شدت یافتن است. این شهر در مرکز کارزار ارتش روسیه برای تصرف تمامیت منطقه دونباس در شرق اوکراین قرار دارد.

انتظار می‌رفت که نیروهای روسی چند ماه پیش کنترل کامل این شهر را به دست بگیرند، اما نبرد باخموت طولانی، پُرهزینه و تاکنون بی‌برنده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا