آذربایجانایران

بلاتكليفى جاده قوشاچای-سرچم به بهای جان شهروندان

بلاتكليفى جاده قوشاچای-سرچم علی‌رغم گذشت بیش از ۲۶ سال از کلنگ‌زنی آن به بهای جان شهروندان آذربایجانی همچنان ادامه دارد.

جاده سرچم محور قوشاچای (میاندوآب) به میانه ۱۸۱ کیلومتر طول دارد که از این مقدار ۱۲۹ کیلومتر در خاک استان آذربایجان شرقی و ۵۲ کیلومتر در خاک استان آذربایجان غربی واقع شده است

عملیات عمرانی جاده قوشاچای – میانه با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان «پیامبر اعظم» و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، سال ٧٣ كلنگ زنى شده و بعد از گذشت ٢٦ سال همچنان به اتمام نرسیده است.

به این دلیل، مسافران شهرستان هاى (مهاباد، قوشاچای، سولدوز) از مسير مراغه – هشترود استفاده مى كنند و به علت جاده غير استاندارد سالانه ده ها تن در اين جاده كشته ميشوند.

محور سرچم- میاندوآب از محورهای مهم کریدور شرقی – غربی در شمال‌غرب ایران است که این شهرستان را به سمت میانه و شمال کشور متصل می‌کند.

اما علی‌رغم سپری شدن ۲۶ سال -که، در واقع بیش از نیمی از عمر حکومت جمهوری اسلامی ایران است- این محور هنوز هم نا تمام مانده و این بی اهمیتی از سوی مقامات ایران باعث جان باختن صدها تن از شهروندان تا کنون شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا