ایران

بنیاد مستضعفان املاکش را از حدادعادل، احمدی‌نژاد، زاکانی و سپاه پس خواست؛ حریف نیروهای مسلح نمی‌شویم

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی از نهادها و سران جمهوری اسلامی که املاک گرفته‌شده را به بنیاد مستضعفان پس نمی‌دهند انتقاد کرد.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که شامگاه شنبه ۱۸ مرداد در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، از پس ندادن برخی از املاک مرغوب و گران‌قیمت این بنیاد که در اختیار نیروهای مسلح، الالخصوص سپاه پاسداران، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، و همچنین برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی مثل محمود احمدی‌نژاد حداد عادل است، انتقاد کرد.

آقای فتاح گفت غلامعلی حدادعادل یک زمین ۸ هزار متری به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان که قبلا در منطقه هروی تهران «دریافت کرده بود» را پس داده است. وی همچنین  گفت که حداد عادل برای ملک ۲۰۰ میلیاردی اجاره بدهد یا تخلیه کند. طبق گفته فتاح ساختمان مدرسه فرهنگ را آقای حداد عادل در منطقه فرشته تهران گرفته‌ که باید یا اجاره به روز پرداخت کند یا ساختمان را به بنیاد پس بدهد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به تصرف املاک بنیاد مستضعفان از سوی نیروهای مسلح اشاره کرد، اما گفت: «یکی از جاهایی که حریف او نمی‌شویم نیروهای مسلح هستند.»

آقای فتاح همچنین به تملک املاک توسط سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: «حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است اما آن را به بنیاد پس نمی‌دهند.»

او از «یک جای خوب بنیاد در کوهک» نام برد که اکنون در اختیار نیروی دریای ارتش ایران است و گفت که علیرغم اینکه محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکم خروج ارتش از این ملک را «امضا کرده»، اما ارتش این ملک را تخلیه نمی‌کند و «پیگیری‌های ما به در بسته خورده است».

وی با تاکید بر این که حتی او را «در این ملک راه نداده‌اند»، ادامه داد: «ارزش این ملک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی‌شود اما به کجا شکایت ببریم؟»

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه صحبت‌های خود به ملکی که احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در اختیار دارد هم اشاره کرده و گفت احمدی نژاد ملک ۱۸۰۰ متر مربع در ولنجک را در اختیار دارد که باید به بنیاد پس بدهد.

او از ساختمان ۱۲ طبقه مرکز پژوهش‌های مجلس که در نیاوران واقع شده، به عنوان یکی دیگر از املاک بنیاد مستضعفان نام برده و خواستار تخلیه آن از سوی مجلس شده است.

یکی از املاکی که به گفته رئیس بنیاد مستضعفان سر و صدای زیادی هم ایجاد کرده کاخ مرمر بوده است که سال‌ها در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و فتاح گفته است مسئولان نباید در کاخ‌ها مستقر می‌شدند. به گفته او به ویژه هنر زیبای هنرمندان ایرانی در کاخ مرمر آسیب دیده است. او در ادامه افزود: «آسانسور چند در گذاشته‌اند، پتک زده‌اند، حمام و جکوزی ساخته‌اند. این میراث فرهنگی چرا سکوت کرده است؟»

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که یکی از ملک‌های ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران بوده که قبلا در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده که در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس است. فتاح به کنایه گفته آقای زاکانی اخیرا در مرکز پژوهش‌ها به عنوان رئیس فعال شده و انتظار می‌رود که او به عنوان یک “برادر ارزشی و بسیجی” در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهد.

گفتنی است که اغلب زمین‌ها و املاکی که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد و مقام‌های جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کنند، اموال مصادره‌ای هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا