آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اکبر صادقی فعال مدنی اهل اورمیه بازداشت شد.

در ادامه احضار، تهدید و بازداشت فعالین، اکبر صادقی فعال مدنی آزربایجانی توسط پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی اورمیه احضار و بازداشت شده است.

اداره پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی در تاریخ ۱۶مرداد ۹۹ بر حسب دستور مقام قضائی با ارسال ابلاغیه‌ای به منزل پدری این اکبر صادقی، از وی خواسته بود در تاریخ ۱۹ مرداد ساعت ۸:۳۰ صبح در اداره پلیس اطلاعات و امنیت اورمیه مشهور به بازداشتگاه ۹ پله حضور پیدا کند.

طبق اطلاع گروه خبری ای‌ان‌تی آقای صادقی پس از حضور در این نهاد امنیتی بازداشت شده است.

هنوز از دلایل بازداشت این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر اقدام به احضار، تهدید و بازداشت گسترده فعالین مدنی آذربایجانی کرده و فشارها را از طرق مختلف افزایش داده است.

در اقدامی مشابه دیگر طی چند روز اخیر، پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بناب، بعد از ظهر روز جمعه ۱۷ مرداد ماه با احضار، تهدید و ارعاب «جعفر سلیمان‌زاده» (سلیمان‌اوغلو)، دیگر فعال مدنی آذربایجانی اقدام به بازداشت وی کرده بود.

در تفهیم اتهام آقای سلیمان‌زاده نیز عنوان شده بود که وی «روز جمعه ۱۷ مرداد با برقراری تماس تلفنی اقدام به صحبت با تنی چند از دوستان و آشنایان خود از جمله سعید مینایی -که یکی از فعالین مدنی بینابی است- کرده است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا