ایران

فاطمه سپهری یکی از چهارده امضاکننده نامه استعفای خامنه‌ای عفو را نپذیرفت؛ خامنه‌ای باید عذر خواهی کند

فاطمه سپهرى زندانى سیاسى و از امضا کنندگان «بیانیه چهارده نفر» براى استعفاى خامنه اى و گذار از جمورى اسلامى از درون زندان وکیل آباد مشهد پیام صوتی‌ای فرستاده که می گوید: «من عفو رهبری را نمی‌خواهم زیرا رهبری را قبول ندارم»

روز جمعه ۲۲ فروردین خانم فاطمه سپهری یک پیام صوتی فرستاده که  می گوید:« بعد اون آقا [احتمالا یکی از مسیولان زندان] به من نگاه کرد و گفت رهبر به شما عفو داده. گفتم که من کاری نکردم باید رهبر از من عذرخواهی کنه که هشت ماه عمر منو تلف کرده. و به من پنج تا جرم که من اصلا انجام ندادم اتهام زده و منو به شیش سال زندان محکوم کرده.»

خانم سپهری همچنین گفته است که: «گفتم من تا همراهام نباشند نمیرم از زندان بیرون. خامنه‌ای باید بیاد جلوی تلویزیون و از من و همراهانم عذرخواهی کنه که عمر ما رو توی زندان و اطلاعات به هدر داده.»

او همچنین تاکید کرده که: «من عفو رهبری نمی خواهم زیرا رهبری را قبول ندارم من کاری نکردم، جنگ تحمیلی را راه انداختند و بچه های مرا بی پدر کردن و ۳۸ سال زندگی مرا به تاراج بردند، حالا به من می خواهند عفو بدهند؟ مگر من چه کار کردم، تمام اتهامات مرا ابتدا ثابت کنند بعد مرا به زندان ببرند، ابد بدهند، اعدامم کنند. من عفو خامنه ای را نمیخواهم عفو را به کسانی بدهد که رهبر را دوست دارند.»

خاطرنشان می شود که فاطمه سپهری به همراه سیزده تن از فعالین خقوق بشری و سیاسی داخل ایران در خردادماه ۹۸ با امضا بیانیه‌ای موسوم به ۱۴ نفر خواستار استعفای علی خامنه‎ای و گذار از جمهوری اسلامی شده بودند.

فاطمه سپهری از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به شش سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به سه سال و شش ماه زندان کاهش یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا