آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ادامه حمایت‌ها در شهرهای مختلف آذربایجان، در حمایت از نبرد آزادسازی قاراباغ

بر اساس گزارشات رسیده، شهروندان تبریز با نوشتن اعلامیه‌هایی در حمایت از ارتش جمهوری آذربایجان، آنها را در نقاط مختلف شهر تبریز پخش کرده‌اند.

بر اساس گزارشات رسیده، شهروندان تبریز با به اهتزار درآوردن پرچم آذربایجان در پارک شاه‌گولو تبریز و نوشتن اعلامیه‌هایی در حمایت از ارتش جمهوری آذربایجان، آنها را در نقاط مختلف شهر تبریز پخش کرده‌ و مردم را به فراخوان فردا پنجشنبه دعوت کرده‌اند.

در این اعلامیه‌های کوتاه خطاب به جمهوری آذربایجان و قاراباغ آمده است: «ما شهروندان آذربایجان جنوبی با شما هستیم.»

همچنین عصر روز شه‌شنبه ۸ مهرماه همزمان با برگزاری تجمع شهروندان اردبیل در پارک جیرال محله شهریار برای حمایت از آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان، شماری از جوانان اردبیلی دیگر نیز با حضور در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین  با اهتزاز پلاکاردی حمایت خود را از پیش‌روی ارتش آذربایجان در منطقه ی قاراباغ اشغالی نشان دادند.

«یک ملت پشت شما ایستاده است، سربازان آذربایجان»

عصر سه‌شنبه ۸ مهرماه در تجمعی که در پارک جیرال اردبیل به‌منظور حمایت از ارتش آذربایجان برگزار شده بود، شمار زیادی از فعالین مدنی و شهروندان حاضر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت گردیده و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

گفتنی است حمله نیروهای امنیتی ایران به این تجمع با ضرب و شتم شدید همراه بود که در پی آن بینی سجاد جولانی و قفسه سینه محمد جولانی شکسته، طوری که قادر به نفس کشیدن نبوده‌اند، بازوی پرویز سیابی گرجانی و حسین بالاخانی نیز شکسته است. این فعالین بدون اعزام به بیمارستان بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.
اسامی ۱۱تن از بازداشت‌شدگان که محرز گردیده عبارت است از:

عسگر اکبر زاده،سجاد جولانی،مجتبی پروین،مرتضی پروین،مصطفی پروین،مهدی هوشمند،محمد جولانی،حسین بالاخانی،پرویز سیابی،حامد حیدری باریس و بهمن خیرجو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا