آذربایجانایران

تسلیحات نظامی هندوستان از طریق ایران به ارمنستان منتقل می شود

رژیم تورک ستیز ایران پس از انتقال تسلیحات روسی به ارمنستان، این بار سلاح و مهمات هندوستان را از خاک خود به ارمنستان انتقال می دهد.

رسانه های آذربایجان تصاویری از انتقال تسلیحات هندی از طریق ایران به ارمنستان را منتشر کردند. رسانه های آذربایجان اعلام کرده اند این تصاویر مربوط به گذرگاه مرزی نوردوز در مرز ارمنستان است.

اخیرا قرارداد مشارکت نظامی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بین هند و ارمنستان به امضا رسیده است. هند و ایران از حامیان اصلی ارمنستان هستند و از اشغال خاک اذربایجان توسط ارمنستان دفاع کرده اند.

همزمان، حکمت حاجی اف، مشاور رئیس جمهور آذربایجان با سریدهان مادوسودانان، سفیر هند در آذربایجان دیدار کرد و از وی خواست تا ارسال تسلیحات به ارمنستان را متوقف کند.

حکمت حاجی اف گفت: «در زمانی که آذربایجان در حال مذاکره برای امضای پیمان صلح با ارمنستان بود، ارسال تسلیحات مرگبار هند به این کشور منجر به مسلح شدن ارمنستان و اوضاع متشنج شد و مانعی برای برقراری صلح پایدار بود.»

حاجی اف این وضعیت را در تضاد با سیاست خارجی اعلام شده هند بر اساس هنجارها و اصول حقوق بین الملل و اصول تاریخی جنبش عدم تعهد که این کشور نیز یکی از اعضای آن است دانست.

در طول جنگ دوم قاراباغ نیز روس ها تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از طریق دریای خزر به بنادر ایران ارسال می کردند و ایران آنها را از طریق مرز نوردوز به ارمنستان تحویل می داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا