جهانسلامتی و زندگی

تعلیق کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت به دستور ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از عملکرد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دستورالعمل تعلیق کمک های آمریکا به این سازمان را صادر کرده است.

ترامپ در جریان نشست خبری خود که سه شنبه ۲۶ فروردین به وقت واشنگتن در کاخ سفید برگزار شد، تاکید کرد که به دلیل عملکرد ضعیف و سوءمدیریت سازمان جهانی بهداشت در واکنش به شیوع ویروس کرونا این دستورالعمل را صادر کرده است.

او تصریح کرد که سازمان جهانی بهداشت در آغاز بحران ویروس کرونا هیچ گزارش معتبری در مورد شیوع ویروس در ووهان چین ارائه نکرد و به موقع واکنش نشان نداد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که این سازمان درستی اطلاعات چین در مورد شیوع ویروس را نیآزمود و ممنوعیتی برای سفر به چین اعلام نکرد.

سازمان جهانی بهداشت یک روز پس از محدودیت های اعمال شده توسط ترامپ در خصوص ورود افراد از چین به آمریکا گفته بود، ممنوعیت سفر گسترده که بر تجارت و مسافرتهای بین‌المللی اثر می‌گذارد برای مقابله با ویروس کرونا ضرورت ندارد.

او گفت که مردم جهان و آمریکا به سازمان جهانی بهداشت اعتماد کردند در حالی که این مرگ ومیر گسترده و بحران اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف این سازمان در قبال کووید-۱۹ است.

او همچنین تاکید کرد: «سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایف اولیه خود موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.»

دبیرکل سازمان ملل گفته است: الان زمان اتحاد و همکاری جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن این ویروس و پیامدهای ویرانگر آن است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین توضیح داد که دولت او به تحقیق در مورد سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهد و در مورد حمایت از این سازمان در آینده تصمیم می‌گیرد.

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک نیز در انتقاد از عملکرد این نهاد بین‌المللی در برابر شیوع بیماری کووید-۱۹ گفته بود: «علائم هشداردهنده کجا بودند؟ چه کسی می‌بایست زنگ‌ها را به صدا در می‌آورد؟»

به گزارش نشریه «د هیل»، آمریکا بزرگترین کمک کننده به سازمان جهانی بهداشت است.

این سازمان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد، است. طبق گزارش نشریه «د هیل»، آمریکا بودجه اختصاصی به این نهاد برای سال آینده میلادی را ۵۸ میلیون دلار تعیین کرده است. این بودجه سال گذشته ۱۲۲ میلیون دلار بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا