جهان

تلاش ایالات متحده برای محدود کردن منابع مالی «حزب‌الله» در آمریکای لاتین

ایالات متحده آمریکا، اطلاعاتی درباره «شبکه های تأمین مالی حزب‌الله لبنان» در آمریکای لاتین را در اختیار آرژانتین، کلمبیا، برزیل، اروگوئه، و پرو قرار داده است.

یک مقام دیپلماتیک در واشنگتن خبر داد که ایالات متحده اطلاعاتی درباره «شبکه های تأمین مالی حزب الله» در امریکای لاتین را در اختیار آرژانتین، کلمبیا، برزیل، اروگوئه، و پرو قرار داده است.

 

وی به «الشرق الاوسط» گفته است که دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) گروهی از افراد وابسته به حزب الله که در آمریکا فعالیت می کرده و به دنبال گسترش فعالیت های مالی خود در قاره امریکا بوده اند را بازداشت کرده است.

همزمان ایالات متحده فعالیت دیپلماتیک خود را برای تشکیل جبهه ای از 20 کشور آمریکای لاتین طی کنفرانس «مبارزه با تروریسم» که روز گذشته در کلمبیا با حضور «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا، آغاز به کار کرد شدت بخشیده است.

پومپئو همزمان با این کنفرانس با انتشار توئیتی ضمن تقدیر از اقدام بریتانیا در تروریست دانستن هردو شاخه سیاسی و نظامی حزب الله لبنان از همه کشورهای جهان خواست همین مسیر را پیش گیرند.

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن اعلام انضمام ایالات متحده به کنفرانس مزبور تصریح داشت که این کشورها گام های عملی در مبارزه با تروریسم برداشته اند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا