خاورمیانه

تنش میان نیروهای نظامی ایالات متحده و روسیه برای چندمین بار طی ٨ روز گذشته

منابع محلی سوری اعلام کردند که برای چهارمین بار ظرف ٨ روز، نظامیان آمریکایی مانع حرکت روسها به سمت جاده بین المللی ام ۴ میان منبج و قامشلی در حسکه در شمال شرق سوریه شدند.

خبرگزاری «آنادولی» به نقل از «رای الیوم» گزارش داد که برای چهارمین بار ظرف هشتمین روز، نظامیان آمریکایی مانع حرکت روسها به سمت جاده بین المللی ام 4 میان منبج و قامشلی در حسکه در شمال شرق سوریه شدند.

 

بر اساس این گزارش صبح امروز 10 دستگاه خودرو زرهی حامل سربازان آمریکایی وارد مرکز شهر تل تمر در غرب مرکز استان حسکه شدند.

در پی این اقدام آمریکا روسها یک بالگرد را از پایگاه خود به این بزرگراه فرستادند. نیروهای آمریکا نیز با ارسال 2 بالگرد، بالگردهای روسی را مجبور به فرود کردند.

روس‌ها با این اقدام سربازان آمریکا به پایگاه خود بازگشتند. بدین ترتیب آمریکا برای چهارمین بار در طول هشت روز گذشته مانع ورود سربازان روسیه به میادین نفتی در حسکه شدند.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا طی ماههای اخیر، تمام توان خود را بر میادین نفتی در شمال شرق سوریه متمرکز کرده است تا مانع دستیابی گروههای تروریستی به این منابع گردد.

نیروهای آمریکا در 11 نقطه و پایگاه در حسکه، رقه و دیرالزور حضور دارد.

روز 23 اکتبر 2019 نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از باقی ماندن تعدادی از سربازان این کشوربرای محافظت از میادین نفتی سوریه در شرق این کشور خبر داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا