جهانسلامتی و زندگی

جدیدترین آمار جهانی کرونا سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون یک میلیون و 955 هزار و 648 نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ در این گزارش درباره جدیدترین آمار جهانی کرونا در روز سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹ خواهید خواند.

به گزارش ای ان تی به نقل از «worldometer» بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی  تا این لحظه یک میلیون و 955 هزار و 648 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 123 هزار و 436 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 462 هزار و 781 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش ۲۶ هزار و ۷۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع 591 هزار و 181 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 24 هزار و 609 مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به 37 هزار و 449 نفر رسیده است.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع 172 هزار و 541 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 18 هزار و 056 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به 67 هزار و 504 نفر رسیده است.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع 162 هزار و 488 مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۰ هزار و ۴۶۵ ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به 37 هزار و 130 نفر رسیده است.

کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به‌ترتیب با ۱۳۶ هزار و 779، 131 هزار و 100 و 93 هزار و 873 مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین، برخی کشورها با کاهش آمار مرگ و پشت سر گذاشتن دوره اوج عفونت ویروس جدید کرونا، به دنبال کاهش محدودیت و پایان قرنطینه‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورها پیشنهاد کرده که هنگام کاهش یا برداشتن محدودیت‌ها شش معیار را در نظر داشته باشند:

1- سرایت بیماری کنترل شود.

2- سیستم بهداشتی ظرفیت‌های خود را برای شناسایی، آزمایش، جداسازی و معالجه و ردیابی روابط بیماران به کار گیرد.

3- خطر شیوع در مراکز بهداشت و خانه‌های سالمندان به حداقل رسانده شود.

4- در محیط‌های کاری و مدارس و مکان‌هایی که آغاز به کارشان ضروری است، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا