آذربایجانایران

جو امنیتی و دستگیری موقت برخی از فعالین؛ گزارشی از دیدار فعالین حرکت ملی آذربایجان با خانواده یوروش مهرعلی بیگلو

برخی از فعالین حرکت ملی آذربایجان روز ۲۲ دی ۱۴۰۲، علی‌رغم جو امنیتی، دستگیری‌ها و وجود ایست بازرسی در مسیر شهر جلفا، توانسته‌اند برای اعلام حمایت از زندانیان و بازداشت شدگان سیاسی آذربایجان، در منزل پدری یوروش مهرعلی بیگلو در روستای شجاع شهر جلفا حاضر شوند.

در این دیدار آقایان علی بابایی، جواد سودبر، آراز ابراهیم نژاد و ناصر رزمجو که طی هفته های اخیر پس از ماهها بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات و با انتقال به زندان تبریز با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده اند به همراه دیگر فعالین حرکت ملی از شهرهای مختلف آذربایجان حضور داشتند.

فعالین ملی ومدنی آذربایجان با در دست داشتن تصاویری از یوروش مهر علی بیگلی به همراه اسامی آقایان پرویز سیابی، یوروش مهرعلی بیگلی، ابراهیم رشیدی، محمود اوجاقلو، علی رضی زاده، علی رضایی هاواستان، اصغر فرجی، صالح ملا عباسی و میلاد جلیلی که در بازداشتگاههای اداره اطلاعات و زندان های اوین، تبریز، اردبیل و اهر می باشند ضمن حمایت از این فعالین بازداشتی و زندانی حرکت ملی آذربایجانی خواستار آزادی هرچه سریعتر آنها شده اند.

نزدیکان برخی از فعالین ملی مدنی به نامهای کریم اسماعیل زاده، ابراهیم آسمانی، سیدمحمدرضا موحد، یونس زارعیون، سیامک کوشی، حبیب نگهبان، محسن گنجی، داود عظیم زاده، مختار ابراهیمی، حامد یگانه پور، بهلول قنبری، یاشار کریمی،احسان علیجانی، حسین آزادی، احمد آقایی، عسگر فولادوند و روح الله احمدی نژاد گزارش داده بودند که این فعالین در مسیر شهر جلفا در میدان آذربایجان، ایست بازرسی شهرستان مرند و ورودی شهر جلفا دستگیر شده و اکثر آنها بعد از ساعاتی پس از ضبط گوشی همراه و مدارک شناسایی آزاد شده اند که تا لحظه تنظیم گزارش بدلیل عدم اطلاع از وضعیت دقیق این افراد، صفحه مذکور قادر نیست آزادی همه این فعالین را تایید نماید.

روز ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲، شاهدان از حضور محسوس مامورین امنیتی-انتظامی در میدان آذربایجان شهر تبریز، ایست بازرسی شهرمرند، سه راهی زنوز، پلیس راه شهرستان جلفا و ورودی روستای شجاع در شهرستان جلفا خبرداده اند.

یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو فعال حرکت ملی آذربایجان از زمان بازداشت در ۱۶ آبانماه۱۴۰۲، بیش از دو ماه است که بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز در بازداشت به سر میبرد و نگرانی‌ها از وضعیت ایشان افزایش یافته است.

به گزارش صفحه مذکور این فعال مدنی آذربایجانی تاکنون بدون ملاقات باخانواده و محروم از دسترسی به وکیل کماکان تحت فشار نهادهای امنیتی در بازداشت به سر میبرد و تنها در روز ۲۳ آبان ۱۴۰۲، و پس از گذشت یک هفته از بازداشت تماس کوتاه [حدوداً یک دقیقه ای] با خانواده داشته و بیش از ۵۳ روز امکان هیچ‌گونه ارتباطی با نزدیکانش نداشته است.

یوروش_مهرعلی_بیگلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا