آذربایجانایران

حمله یگان ویژه انتظامی به دانش‌‌آموزان هنرستان صدر در تهران

در دومین روز از اعتصاب معلمان در شهرهای مختلف ایران، گزارش‌هایی از حمله نیروهای یگان ویژه رژیم جمهوری اسلامی به یک هنرستان دختران در خیابان کارون تهران منتشر شده است.

بنا بر ویدیوهایی که دوشنبه دوم آبان، از مقابل هنرستان صدر در تقاطع خیابان کارون و مرتضوی در منطقه 10 تهران منتشر شده، شاهدان عینی از پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به سوی دانش‌آموزان و اولیای آنها خبر داده‌اند.

همچنین شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی، حال یک دختر دانش‌آموز که سر او در نتیجه حمله ماموران به جدول برخورد کرده است را وخیم گزارش کرده‌اند.

علاوه بر این گزارش‌هایی نیز از حضور چندین آمبولانس در محل منتشر شده که شائبه‌ استفاده دوباره نیروهای امنیتی از آمبولانس‌ها برای جابه‌جایی نیروهای سرکوب و انتقال بازداشتی‌ها را تشدید کرده است.

بنا به گزارش کاربران شبکه‌های اجتماعی، دانش‌آموزان پس از اصرار مدیر این هنرستان به بازرسی بدنی و تحقیر تعدادی از هم‌مدرسه‌ای‌هایشان به بهانه پنهان‌کردن موبایل، وارد حیاط شده و علیه رژیم جمهوری اسلامی شعار سر داده‌اند.

در واکنش به این اعتراضات دانش‌آموزان، مدیر مدرسه در را قفل کرده و مانع از خروج دانش‌آموزان شده است. پس از آن، با شنیده شدن فریاد کمک دانش‌آموزان از حیاط مدرسه، والدین آنها، در مدرسه را شکسته و وارد این فضای آموزشی شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین از حضور گسترده نیروهای لباس شخصی و درگیری‌ آنها با اولیای دانش‌آموزان خبر داده‌اند.

در هفته‌های گذشته اخبار بسیاری از ضرب و شتم و حمله نیروهای امنیتی به تجمع دانش‌آموزان و مدارس منتشر شده است.

دو هفته پیش، حمله یگان ویژه به یک دبیرستان دخترانه در اردبیل به کشته شدن، یک دختر دانش‌آموز دبیرستانی به نام «اسرا پناهی» منجر شد.

برخورد مرگ‌بار نیروهای امنیتی با نوجوانان در حالی صورت می‌گیرد، که در خیزش جاری جنبش دانش‌‌آموزی به یکی از موتور محرکه‌های اصلی مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

تاکنون بیش از 320 دانش‌آموز و کودک و نوجوان بازداشت شده و بنا بر گزارش‌های سازمان‌های حقوق‌بشری، دست‌کم 32 کودک و نوجوان نیز در اعتراضات کشته شده‌اند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا