اجتماعیایران

حسن روحانی: مردم روزانه از طریق فضای مجازی به مشروعیت حاکمیت نمره می‌دهند!

رئیس‌جمهور ایران با بیان این که نمی‌توان فضای مجازی را تعطیل نمود، ادعا کرد: مردم از طریق فضای مجازی روزانه به مشروعیت حاکمیت نمره می‌دهند.

حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) در نشستی با عنوان «ایران هوشمند» و افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ اظهار کرد: چه بخواهیم، چه نخواهیم این یک واقعیت است که همه باید توجه داشته باشیم. این فضای جدید می‌تواند فرصت باشد نه تهدید. البته عده‌ای هستند که بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند اما هیچ وقت نمی‌شود این حرکت جهانی را به خاطر سوءاستفاده عده‌ای تعطیل کرد.

وی همچنین ادعا کرد: فصای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور اداره کشور ساده‌تر کرده است و مردم از طریق فضای مجازی روزانه به مشروعیت حاکمیت نمره می‌دهند. فضای مجازی برای تحولات اجتماعی ما فرصت مناسبی ایجاد کرده است!

به گزارش ایرنا، روحانی در ادامه می افزاید؛ فرصت‌های زیادی وجود دارد اما ممکن است برخی هم دنبال سوءاستفاده و به خطر انداختن حیثیت و امنیت افراد جامعه باشند، افزود: ما به فضای مجازی امن، آسان و ارزان نیاز داریم. مردم باید به راحتی و با سواد دیجیتالی از فضای مجازی استفاده کنند. البته استفاده از فضای مجازی بدون همکاری همه قوا ممکن نیست. ما با وجود همه تحریم‌ها، راهی جز خوداتکایی و پیشرفت علم و همکاری با کشورهای دوست نداریم تا قدرت فناوری خود را افزایش دهیم و جلوی یک‌جانبه‌گرایی قدرت‌ها را بگیریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا