ایرانخاورمیانه

حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع نظامی ایران در سوریه

۲۶ کشته و ۱۵ زخمی در حمله به نیروهای جمهوری اسلامی و حشد شعبی در سوریه

در پی حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده 3 موضع نظامی متعلق به ایران در سوریه را هدف قرار دادند.

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار «آناتولی» از منابع آگاه در دیرالزور، جنگنده‌های آمریکا پایگاه نظامی امام علی در شهرستان البوکمال سوریه را بمباران کرده‌اند.

این منابع آگاه گفتند که حمله هوایی به این پایگاه که محل استقرار نیروهای سپاه پاسداران ایران و گروههای تروریستی تحت امر آنهاست کشته و زخمی‌هایی داشته است.

گفتنی است در حمله موشکی امشب به پایگاه نظامی تاجی عراق دو سرباز آمریکایی و یک سرباز انگلیسی کشته و 11 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

سرهنگ مایلز کیگینز، سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا پرتاب 15 راکت کوچک راس ساعت 07.35 (به وقت محلی) در شب 11 مارس به پایگاه نظامی تاجی، محل استقرار نیروهای ائتلاف را تایید کرد و گفت: بررسی‌ها و تحقیقات پیرامون این حمله ادامه دارد.

وی در عین حال اطلاعاتی درباره تعداد کشته و یا زخمی‌های حمله فوق ارائه نداد. اما مقامات آمریکایی در گفتگو با رسانه‌های این کشور از کشته شدن دو سرباز ایالات متحده، یک سرباز انگلیسی و زخمی شدن 11 سرباز دیگر خبر دادند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از کشته شدن ۲۶ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر در حمله به منطقه حسبان در جنوب شهر بوکمال در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

رامی عبدالرحمان، مدیر این سازمان غیردولتی که در لندن مستقر است، با اعلام وقوع «۱۰ انفجار» در این منطقه، گفت که «سه جنگنده، احتمالا متعلق به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، مواضع نیروهای جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان متحدش از جمله حشد شعبی عراق» را در این منطقه بمباران کردند.

پیشتر این سازمان آمار کشته‌شدگان این حمله را ۱۸ نفر اعلام کرده بود.

شبکه خبری الحدث نیز گزارش داده بود که در این حملات ۳۰ تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران کشته شدند.

شب گذشته حمله‌ای راکتی به پایگاه تاجی، محل استقرار نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شمال بغداد هم روی داد.

در این حمله، دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته و۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا