ایرانسلامتی و زندگی

وضعیت قرمز در خراسان رضوی به دلیل کرونا

شهردار مشهد: آمار ابتلا به کرونا درحال افزایش است، سفر به مشهد فاجعه انسانی به بار می‌آورد

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی ایران وضعیت این استان را در پی شیوع سراسری ویروس کرونا «قرمز» اعلام کرد و خواست کسی به شهر مشهد سفر نکند.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، وی در ادامه گفت: در حال حاضر در ورودی‌های استان محدودیت اعمال شده؛ اما اگر ورودی مسافر افزایش یابد، ممنوعیت اعمال خواهد شد. اقامت در زائرسراها، مهمانسراهای دولتی و دیگر مراکز اسکان غیر رسمی در مشهد ممنوع است و مراکزی که پذیرش مسافر داشته باشند پلمب خواهد شد.

براتی افزود: نوروزگاه‌ها نیز برای ایام نوروز لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از استان برنامه تجمع نخواهیم داشت. ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ‌تا زمانی که شرایط استان به وضعیت عادی برگردد با حداقل‌ها فعال خواهد بود.

شهردار مشهد تاکید کرد که با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و در راستای قطع زنجیره‌ انتقال آن، ما نیاز داریم تا با یکپارچگی و اتحاد همه مردم مشهد به این آمار نگران کننده پایان بدهیم اما هرگونه تجمعی حتی برای پیشواز سال نو می‌تواند برای ما به معنای کمک به رشد آمار مبتلایان باشد.

بنابر آمار رسمی وزارت بهداشت تاکنون ابتلای ۲۵۶  نفر در استان خراسان رضوی به کرونا تایید شده است اما به گفته علی‌اصغر انجیدنی، دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۱ اسفند دو هزار و ۳۳۰ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که هزار و ۳۸۰ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران دیروز درباره آخرین آمار از شیوع این بیماری گفت: طی 24 سال گذشته 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند و تعداد قربانیان بیماری کویید-19 به 354 نفر رسید. همچنین با شناسایی 958 مورد جدید تعداد مبتلایان به 9 هزار نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا