آذربایجان

حمله موشکی ارمنستان به گنجه؛ ۷ نفر شهید و دست‌کم ۳۳ نفر به شدت مجروح شدند

شمار جان‌باخته‌گان ناشی از پرتاب موشک به گنجه توسط نیروهای مسلح ارمنستان به ۷ نفر رسیده و بیش از ۳۰ غیرنظامی به شدت زخمی شده اند.

حكمت حاجی‌یف، دستیار رئیس جمهور آذربایجان در حساب توئیتر خود گفت: “گنجه در نیمه شب توسط ارمنستان مورد اصابت موشک قرار گرفت. ۳ ساختمان مسکونی تخریب شد. تاکنون تعداد قربانیان بیش از 7 نفر مشخص شده است که یکی از آنها زن است. ۳۳ غیرنظامی، از جمله خردسالان به شدت زخمی شدند. ”

آقای حاجی‌یف افزود ارمنستان از توافق آتش بس به عنوان فرصتی برای حمله به غیرنظامیان آذربایجانی استفاده می کند.

به گفته دادستانی کل آذربایجان، در اثر موشک امشب شلیک شده توسط نیروهای مسلح ارمنستان به گنجه ۲۸ نفر زخمی شدند. در نتیجه این حمله موشکی، تعداد زیادی از تأسیسات زیرساختی غیرنظامی به شدت آسیب دیدند. دادستان ها در حال تحقیق درباره این حادثه و جمع آوری شواهد از جنایت جنگی دیگر حکومت ارمنستان هستند.

در میان مجروحان تعدادی نیز کودک و نوزاد وجود دارد.

ارتش ارمنستان با نقض شدید آتش بس انسان دوستانه، در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۰ مهرماه ۹۹) حدود ساعت ۲ بامداد با موشک به سمت گانجه، دومین شهر بزرگ آذربایجان حمله کرد. در نتیجه این حمله، یک موشک با اصابت به یک ساختمان مسکونی، ساختمان را کاملاً نابود و ساکنان آن زیر آوار ماندند.

وزارت شرایط اضطراری آذربایجان اعلام کرد که ۱۷ نفر از مجروحان و ۵ نفر از جان باخته‌گان توسط نیروهای مربوطه وزارت، از زیر آوار خارج شد.

عملیات نجات‌گران ادامه دارد. اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا